פולין הודיעה היום (שלישי) כי היא חוקרת מקרה שבו אזרחים זרים, שלטענת הרשויות נשלחו על ידי רוסיה, ניסו להעביר חבילת נפץ דרך חברת שליחויות ביולי 2024. על פי הסוכנות לביטחון פנים הפולנית (ABW), בין החשודים שני רוסים ושתי אוקראיניות.
החבילה, שנמצאה במחסן בלודז' שבמרכז פולין לפני שהתפוצצה, הכילה חומרי נפץ מסוג ניטרוגליקול, נתיכים חשמליים ברמה צבאית, מתקן התנעה, תרמוס מתכת עם מטען מעוצב ואבקת אלומיניום – שילוב שיצר "פצצת מטען מעוצבת". הרשויות ציינו כי פיצוץ כזה היה עלול לגרום נזק חמור לתשתיות קריטיות, לחדור מבני פלדה ואף לפגוע במיכלי דלק רגישים.

בפולין מדגישים כי מאז הפלישה הרוסית המלאה לאוקראינה בפברואר 2022, המדינה הפכה ליעד למתקפות חבלה וריגול כחלק ממלחמה היברידית שמנהלת מוסקבה. לפי משרד הפנים, ה-ABW עצר מאז תחילת המלחמה לפחות 44 חשודים – בהם רוסים, בלארוסים, אוקראינים ופולנים – שפעלו לכאורה לטובת רוסיה או בלארוס.
באירופה מאשימים את רוסיה בעשרות פעולות חבלה מאז 2022, לעיתים באמצעות אזרחים בעלי דרכונים שאינם רוסיים. בשנה שעברה נרשמה סדרת שריפות חבילות בפולין, גרמניה ובריטניה שיוחסה לקרמלין. מוסקבה מכחישה את המעורבות, אך ראיות שהוצגו בבתי משפט חשפו רשתות שפעלו למענה במדינות שונות, ובהן גם מקרה של תכנון חטיפה של עיתונאי שחקר את רוסיה.
