כוחות רוסיים הגבירו היום (שלישי) את פעולותיהם במזרח אוקראינה, כשהם מתקדמים לעבר כביש דוברופיליה-קרמטורסק במחוז דונייצק. נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הזהיר כי רוסיה פורסה מחדש את כוחותיה כהכנה למתקפה חדשה.
כוחות רוסיים מנסים להתקדם באזור זה כבר חודשים, ובמיוחד בין פוקרובסק לקוסטיאנטינובקה מאז האביב. המתקפה התגברה באוגוסט, תוך איום על נתיבי הלוגיסטיקה המרכזיים של אוקראינה. לפי גורמים אוקראיניים, מוקדם עדיין להגדיר את ההתקדמות כפריצת דרך מבצעית, אך סביר שכוחות רוסיים ינסו להרחיב את ההישגים הטקטיים לפריצת דרך בימים הקרובים.

המשמר הלאומי של אוקראינה, באמצעות קורפוס אזוב הראשון, תפס עמדות בגזרת פוקרובסק במטרה לבלום את ההתקפות, לאחר שהיחידה הגיעה לאזור לפני מספר ימים. היחידה דיווחה כי המצב לאורך הציר "מורכב ודינמי", תוך דיווחים על אבדות לכוחות הרוסיים בכוח אדם ובציוד.
זלנסקי הבהיר כי אין סימן לכך שמוסקבה מתכננת לסיים את המלחמה, והוסיף כי פוטין נחוש להציג את הפגישה עם טראמפ כהישג אישי ולהמשיך במדיניות הלחץ על אוקראינה. הוא הדגיש כי המודיעין האוקראיני מזהה פריסות מחודשות של כוחות רוסיים, המרמזות על הכנות למתקפות חדשות.
