מפגינים באום אל-פחם קראו אמש (שני) למחבל חמאס המחוסל אנס א-שריף: "אנס, נוח על משכבך, אנחנו נשלים את המאבק" ו-"בוגד" לראש הממשלה נתניהו. האירוע אמש הוא עוד אחד בשרשרת מתהווה, כשקודמו התרחש לפני שבועיים, עת נשמעו בהפגנת ענק בסחנין קריאות "ברוח, בדם נפדה את עזה" ו-"יא שהיד היה רגוע, אנחנו נשלים את המאבק" מול פניהם של שוטרינו שעמדו מנגד ולא עצרו אף אחד.

"בדם נפדה אותך עזה": אלפי ערבים-ישראלים מפגינים בסחנין
אם קריאות שכאלה היו נשמעות זמן קצר אחרי הטבח – כנראה שלא זו הייתה התגובה של ישראל כלפיהן. היעדר התגובה הנחרצת בסחנין אִפְשֵׁר לדבר להישנות ואמש זה קרה שוב, הפעם באום אל-פחם כאמור, שם היו מי שבישרו ש"ימשיכו במאבקו" של מחבל חמאס אנס א-שריף, סיפרו כמה טוב למות כשהיד למען "ארצם" וכינו את ראש הממשלה נתניהו "בוגד".
אום אל-פחם, אמש, קריאות למחבל חמאס המחוסל אנס א-שריף: "אנס, נוח על משכבך, אנחנו נשלים את המאבק" ו-"בוגד" לראש הממשלה נתניהו • כמעט שנתיים למלחמה – בציבור הערבי בישראל ממששים את הדופק ובוחנים את גבולות הגזרה
האירוע אמש הוא עוד אחד בשרשרת מתהווה, כשקודמו התרחש לפני שבועיים עת… https://t.co/tW58TWMkG5 pic.twitter.com/Iuh3nceKdg
— עומרי חיים | Omri Haim (@HaimOmri) August 12, 2025
זה אומנם נראה מצומצם, "מרוסן", כמעט מבויש ולכאורה חסר משמעות – אבל אנחנו למעשה חוזים בחלקים בציבור הערבי-ישראלי שבודקים את הדופק, מבררים מה גבולות הגזרה בישראל של כמעט שנתיים אחרי המלחמה ולאחר זמן רב שהם מרגישים ששתקו והושתקו בו.
"עד כמה היהודים התקררו? מה אפשר להגיד? באיזה טון? באילו עוצמות? באילו ממדים? עם כמה משתתפים? מה הגבול של 'הממסד הישראלי'?", הם מנסים להבין. בתור בוגרי שומר חומות שפצעי טבח השבעה באוקטובר עוד מדממים בקרבם – את תופעת העצרות הללו יש לגדוע בעודה בממדים האלה.
