פורסם לראשונה במהדורת החדשות: שר הביטחון ישראל כ״ץ יכנס את צמרת צה״ל בימים הקרובים כדי לדון ולעבוד על תוכניות המבצעיות להשתלטות על העיר עזה בדרך להכרעת החמאס – ובדרכים שבהם ניתן לקצר את זמן ההכנה לשבועות בודדים.
גורם ביטחוני מסר: בימים האחרונים צה״ל עסוק כל כולו בהכנת התוכניות המבצעיות וימלא אחר הנחיות הדרג המדיני. חמאס יוכה קשות וכוח האש שיופעל יהיה עוצמתי ביותר.

הרמטכ"ל: "אנו בפתחו של שלב חדש בלחימה, החטופים לנגד עינינו"
מוקדם יותר היום, התקיימה הערכת מצב בראשותו של הרמטכ"ל זמיר, לבחינת כשירותו המבצעית של צה"ל. הדיון התמקד בהתמודדות עם אתגרי הכשירות בזירות השונות. זמיר אמר במהלך ההערכה: "אנחנו בפתחו של שלב חדש בלחימה בעזה. נבנה את השיטה הטובה ביותר בהתאם למטרות שהוגדרו, תוך שמירה על המקצועיות והעקרונות לאורם אנו פועלים. החטופים לנגד עינינו – נעשה הכול כדי לשמור על חייהם ולהשיבם".
דבריו המלאים של זמיר: ״עלינו ללמוד מלקחי העבר, לבדוק את המוכנות שלנו כל העת, ומכאן להשתפר, להתחשל ולהתקדם לעבר תכנית אסטרטגית ובניין כוח משמעותיים. לצד זאת, הנחת העבודה היא שאנחנו במלחמה מתמשכת. שנת 2026 תהיה שנת עיצוב ומיצוי הישגים, הגברת מוכנות, חזרה ליסודות וניצול הזדמנויות מבצעיות.

מאז השבעה באוקטובר, צה״ל הוכיח עצמו כצבא איכותי ובעל כושר לחימה רב זירתי. הצלחותיו של צה״ל שינו את פני המזרח התיכון, חיזקו את הביטחון הלאומי ויצרו הזדמנויות אזוריות שיש לנצלן. צה״ל נלחם במספר זירות פעילות, עלינו לשמור על כשירות ומוכנות גבוהה, בכל רגע ולכל זירה.
צה״ל נדרש לחזור ליסודות בהיבטי נהלים, כוננויות, אימונים ותהליכי תכנון ובניין כוח, תוך התייחסות דיפרנציאלית ביחס לזירות השונות ולאופיין. אנו נדרשים לחזק את צה״ל ולהגדילו תוך הקמה של מסגרות חדשות וחיזוק של מסגרות קיימות. כל זאת צריך להתבסס על לקחי המלחמה לצד ראייה צופה פני עתיד – אופרטיבית וטכנולוגית. עלינו להמשיך לחנך גם את החומר – מלאים, פלטפורמות ואמצעים. ובעיקר את הרוח והחוסן של האנשים, שהם מרכז העשייה ותשומת הלב שלנו.

בהתאם להחלטת הקבינט, אנחנו בפתחו של שלב חדש בלחימה בעזה. נבנה את השיטה הטובה ביותר, בהתאם למטרות שהוגדרו, תוך שמירה על המקצועיות והעקרונות לאורם אנו פועלים. נעשה זאת בהתאם לכשירות הכוחות ואמצעי הלחימה, כשהחטופים לנגד עינינו – נעשה הכל כדי לשמור על חייהם ולהשיבם.
