accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

ברקע החלטת הקבינט: מועצת הביטחון התכנסה לדיון בנושא עזה

שמואל קוגן

שמואל קוגן

טז אב ה'תשפה (10.08.25)

4

0

like

0

dislike

במועצת הביטחון של האו"ם התקיימה היום ישיבת "חירום" בניו יורק, ביוזמת בריטניה, צרפת, סלובניה, דנמרק ויוון, שעסקה בהרחבה הצפויה של ישראל במלחמתה המוצדקת כנגד ארגוני הטרור ברצועת עזה • מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש כינה את המהלך "הסלמה מסוכנת"


במועצת הביטחון של האו"ם התקיימה היום (ראשון) ישיבת "חירום" בניו יורק, ביוזמת בריטניה, צרפת, סלובניה, דנמרק ויוון, שעסקה בהרחבה הצפויה של ישראל במלחמתה המוצדקת כנגד ארגוני הטרור ברצועת עזה. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש כינה את המהלך "הסלמה מסוכנת".

maximize-image
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש | צילום: שאטרסטוק

סגן שגריר בריטניה באו"ם, ג'יימס קאריוקי, כינה את ההחלטה הישראלית "שגויה" והזהיר מפני פגיעה בסיכויי החזרת החטופים. הוא הדגיש כי "חמאס חייב להתפרק מנשקו" וכי "הרש"פ צריכה למלא תפקיד בשלטון בעזה".

נציגת ארה"ב, טמי ברוס, טענה כי חלק מחברי המועצה עודדו ותגמלו את עקשנות חמאס, האריכו את המלחמה והפיצו שקרים על ישראל ועל הסיוע ההומניטרי. לדבריה, במקום ללחוץ על חמאס, המדינות המבקרות את ישראל מעניקות לו ניצחונות תעמולתיים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News