בקרוב יתפזרו ההפגנות האחרונות מ-״יום הזעם״ שנערך היום (ראשון) ברחבי יוון, וקרא לעם המקומי לצאת מהבית, לתמוך בעזה ובפלסטין, ולמחות נגד המוני התיירים הישראלים הנמצאים בערי ובאיי המדינה השכנה.

מטיילים ביוון? הפגנות אנטי-ישראליות צפויות ברחבי המדינה
אלא שככל שחולף הזמן, נדמה שהמטרה העיקרית של מארגני היום הזה, נכשלה: מספר המפגינים היה מועט ביחס לציפיות, לא נרשמו פרובוקציות ואירועים חריגים מול ישראלים ויהודים, ותשומת הלב התקשורתית שחיבקה את ההכנות והפחידה את הישראלים – נעלמה.

מתיעוד שהגיע לידי חדשות 14 ניתן לראות את מוקד ההפגנות המרכזי, כיכר סינטגמה באתונה, כשהיא ריקה למחצה. בשאר 110 מוקדי ההפגנה, נרשמה נוכחות דלה אף יותר: בחלק מהמיקומים נרשם מספר דו ספרתי נמוך של מפגינים.
הישראלים הרבים שנמצאים בימים אלו ביוון משדרים רוגע ונינוחות. עברית נשמעת ברחובות אתונה, והעסקים הכשרים פתוחים. ״זה כמו יום רגיל בעבודה״ משתפת סיוון צגאי מהמבורגר ״קינג דיוויד״ באתונה. ״זה הכל מסע יחסי ציבור של המפגינים. הישראלים מרגישים בנוח. שמנו מוזיקה, אנחנו פתוחים ולא מתחבאים״ מוסיף צביקה לוינסון, בעלי המקום.

חלק מהסיבות לכך מנה שגריר ישראל ביוון, נועם כ״ץ. ״הציבור היווני מסביר פנים ואוהב את הישראלים״, שיתף. ״את היום הזה הובילו תנועות שמאל קיצוני, שקיבלו הרבה מאוד פרסום. זו הייתה האסטרטגיה שלהן״.
