accessibility-icon
share-icon

אחד ממובילי מחאת הטייסים: "הממשלה הפרה את ההסכם עם חמאס"

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

טז אב ה'תשפה (10.08.25)

209

2

like

36

dislike

סרן (מיל') גיא פורן, ממובילי מחאת הטייסים, טוען כי ממשלת ישראל היא שהפרה את ההסכם לשחרור החטופים - ולא חמאס • לדבריו, רוב הציבור תומך בעסקה שתכלול את הפסקת המלחמה, וכי כיבוש מלא של עזה יוביל למלחמת גרילה ממושכת ולסיכון חיי החטופים


סרן (מיל') גיא פורן, ממובילי מחאת הטייסים, התראיין הערב (ראשון) לליטל שמש בריקלין ושות', וקרא להפסקת המלחמה בעזה במסגרת עסקת חטופים. לדבריו, מרבית הציבור תומך בצעד כזה: "75%-80% מהציבור רוצים עסקה שתכלול הפסקת המלחמה עכשיו – כך מראים כל הסקרים".

75% מאזרחי ישראל אומרים שזה מה שצריך לעשות

פורן הדגיש כי בהפגנה הקרובה של המחאה מול הקריה לא תישמע קריאה לסירוב פקודה מצד טייסים או לוחמים, והוסיף ביקורת על הכוונה להרחיב את הפעולה הצבאית בעזה: "כניסה מחודשת לכיבוש העיר לא תשיג את מה ש-20 חודשי לחימה לא השיגו – היא רק תהרוג חטופים ותמשיך לגבות חיי חיילים".

בהתייחסו לשאלת הלחץ הצבאי על חמאס אמר: "מי שהפר את ההסכם לשחרור החטופים הייתה ממשלת ישראל, כשבחרה להיכנס שוב לעזה. חמאס לא יחזיר את החטופים ללא הפסקת המלחמה". הוא טען כי לא קיימת אסטרטגיה ברורה להחלפת שלטון חמאס וכי ניסיון לכבוש את הרצועה במלואה יוביל למלחמת גרילה מתמשכת.

צפו בראיון המלא

בנוגע לביקורת על פורום 555 – שזוהה עם מחאת הסרבנות טרם המלחמה – הכחיש פורן כי קרא לסירוב פקודה, וציין כי "כל הטייסים שאישרו את התנדבותם בתקופת המהפכה המשפטית התייצבו בטייסות ב-8 באוקטובר". לדבריו, מפקד חיל האוויר עצמו הבהיר כי החיל היה מוכן ביום פרוץ המלחמה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News