נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שוקל לסווג מחדש את המריחואנה כסם פחות מסוכן, כך דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" על פי מקורות המעורים בנושא. ההחלטה עשויה לבוא בעקבות מיליוני דולרים שהזרימו חברות קנאביס לקבוצות פוליטיות המקורבות לטראמפ.
באירוע גיוס כספים שערך טראמפ במועדון הגולף שלו בניו ג'רזי, אמר לנוכחים כי הוא מעוניין לקדם שינוי בסיווג הסם. שינוי כזה, שהחל ממשל ביידן לקדם אך לא יישם, יקל על קנייה ומכירה של גראס ויאפשר לפתח את התעשייה שמגלגלת מיליארדי דולרים.

בין האורחים באירוע הייתה מנכ"לית חברת Trulieve, אחת מחברות המריחואנה הגדולות בארה"ב, שהביעה תמיכה בשינוי והרחבת מחקר המריחואנה הרפואית.
חברות הקנאביס מפעילות לחץ על טראמפ לסווג מחדש את המריחואנה כ-Schedule III המתייחס לתרופות בעלות פוטנציאל בינוני לתלות פיזית ופסיכולוגית שיש להן כיום שימוש רפואי מקובל בטיפול בארה"ב. הסיווג המחודש יקל על הגבלות החוק הנוכחיות ויאפשר הטבות מס ומחקר רפואי נרחב יותר, אך לא יהפוך את הסם לחוקי לחלוטין.

טראמפ נחשב לתומך בלתי צפוי בתעשיית המריחואנה. בשנה שעברה הצהיר על תמיכה בלגליזציה בפלורידה. למרות זאת, בכירים בממשל מדגישים שטראמפ אינו משתמש בסמים ומתייחס בזהירות לנושא, בעיקר בעקבות בעיות ההתמכרות של אחיו.
