משרד החוץ הירדני הודיע היום (ראשון) כי בשלישי הקרוב תתקיים בירדן פגישה משותפת בין נציגים ירדנים, סורים ואמריקאים, במטרה לדון במצב בסוריה ובדרכים לתמוך בתהליך שיקום המדינה לאחר נפילת משטר אסד.
בפגישה צפויים להשתתף שר החוץ הסורי, אסד אל-שיבאני, ושליח ארה"ב לסוריה, תומאס ברק, לצד שגריר ארה"ב בטורקיה ונציגים של מוסדות רלוונטיים משלוש המדינות. הפגישה מהווה המשך לשיחות שהתקיימו בעמאן ב-19 ביולי 2025, שהתמקדו בביסוס הפסקת האש במחוז א-סווידא שבדרום סוריה ובפתרון המשבר באזור.

בתוך כך, ביום רביעי האחרון חתמה דמשק על 12 הסכמים בשווי כולל של 14 מיליארד דולר, הכוללים הסכם בשווי 4 מיליארד דולר עם חברת השקעות קטארית לבניית שדה תעופה חדש, וכן עסקה של 2 מיליארד דולר עם תאגיד ההשקעות הלאומי של איחוד האמירויות להקמת רכבת תחתית בבירת סוריה, דמשק.
