accessibility-icon
share-icon
צילום: רחובות ניוז
צילום: רחובות ניוז

ניצולת השואה שנפצעה מטיל במבצע "עם כלביא" הלכה לעולמה

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

טז אב ה'תשפה (10.08.25)

2

1

like

0

dislike

אולגה ויסברג ז"ל, ניצולת שואה בת 91 שנפצעה קשה מטיל איראני ברחובות במבצע "עם כלביא", נפטרה אתמול בביתה • עלתה לישראל מסנקט פטרבורג, לאחר ששרדה את המצור הגרמני • הותירה בעל, בת, נכד ונין • הלווייתה תתקיים בבית העלמין גרודסקי


ניצולת השואה אולגה ויסברג ז"ל בת 91 שנפצעה קשה מפגיעת הטיל האיראני ברחובות במהלך מבצע "עם כלביא", התמוטטה אתמול (שבת) בביתה, וכוחות הרפואה שנקראו למקום נאלצו לקבוע את מותה.

אולגה ז"ל עברה מספר ניתוחים בעקבות פציעה, ורק לאחרונה השתחררה מאשפוז ממושך בבתי החולים. היא הותירה אחריה בת, נכד, נין ובעל – גם הוא ניצול שואה. הלווייתה תתקיים היום בשעה 17:00 בבית העלמין גרודסקי ברחובות.

maximize-image
פגיעת הטיל האיראני ברחובות | צילום: פלאש 90, יוסי אלוני

סיפורה של אולגה מתחיל ברוסיה ושרדה את המצור הגרמני יחד עם אמה. בגיל 80 עלתה עם בעלה איסק מסנקט פטרבורג לישראל. "היא שרדה את מלחמת העולם השנייה – אבל את הטיל לא שרדה", אמרה בתה בכאב.

"אמא לא ירדה למקלט כי העדיפה להישאר עם אבא שהיה מרותק למיטה, היא נפצעה ואושפזה באסותא במצב קשה, הוציאו לה בניתוח זכוכיות מהעיניים ומהאף. אחרי כמה ימים הועברנו לבית המלון לאונרדו, היא החלימה ואפילו הבאנו אותה לשם כמו כולם", שיחזרה בתה.

"היא הייתה צלולה, דאגה לעצמה, אפילו הסתרקה. אתמול בבוקר – יום שבת, בזמן ששתתה תה בדירה ששכרנו ברחוב גורדסקי, היא אמרה שלא מרגישה טוב ורוצה לנוח", המשיכה בתה, "לא הצלחנו להחזיק אותה – והיא התמוטטה. כשמד"א הגיעו, נאלצו לקבוע את מותה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News