עו"ד ערן חרמוני, לשעבר מזכ"ל מפלגת העבודה וכיום פאנליסט "הפטריוטים", הרתאיין הבוקר (ראשון )בוועידת המגזין של ערוץ 14, והתייחס לאיום האיראני ולסוגיות פוליטיות בישראל. חרמוני, מחבר הספר "מאושוויץ ועד טהרן", הדגיש כי המשטר באיראן ממשיך להוות סכנה קיומית לישראל, וטען כי כל עוד הוא קיים, האיום הגרעיני והשאיפה להשמדת ישראל יישארו בליבת מדיניותו. "המשטר הזה לעולם יבקש את השמדת ישראל, יבקש להיאבק במערב, יבקש לרדוף אחרי גרעין. זה ב-DNA שלו", אמר.
חרמוני התייחס גם להיסטוריה של המאבק באיראן, וציין כי כבר ב-1993 הזהיר ראש הממשלה יצחק רבין מפני תוכנית הגרעין האיראנית, ובאותה שנה פרסם בנימין נתניהו מאמר בנושא. הוא שיבח את עקביותו של נתניהו במאבק באיום הגרעיני, ואמר כי במסגרת ההגבלות, טוב עשה רה"מ שהקשיב להוראת טראמפ להחזיר את המטוסים ביום בו החלה הפסקת האש. "לאורך השנים אנחנו רואים שנשיאי ארה"ב התנגדו לתקיפה ישראלית, לעומת זאת טראמפ לא רק נתן אור ירוק – אלא גם הצטרף ללחימה, וזה לא סוף פסוק". חרמוני הוסיף כי הוא מעריך ש"עוד יהיו ימים במקלטים" מול איראן בעתיד, אך "לא מחר".

בנוגע לרפורמה המשפטית, חרמוני התנגד בתוקף לכנותה רפורמה, ותיאר אותה כ"הפיכה משטרית" שפגעה בעצמאות מערכת המשפט. "אנחנו רוצים מערכת שיפוט שתדע לבקר את הרשות המבצעת, ולא רשות מבצעת בלתי מוגבלת", אמר. הוא טען כי התוכנית, כפי שהוצגה על ידי יריב לוין ושותפיו, נועדה להחליש את בית המשפט ולמנוע ממנו להתערב בחוקי יסוד, דבר שהיה עלול לפגוע קשות בדמוקרטיה.
חרמוני התייחס גם להשתתפותו בתוכנית "הפטריוטים", שבה הוא מייצג קול שמאלי "בפאנל בעל אוריינטציה ימנית". הוא סיפר כי הוא זוכה לתגובות מעורבות, כאשר חלק מהציבור שמהווה את הקהל שמזוהה עימו רואה בכך מתן לגיטימציה לעמדות שנויות במחלוקת, אך רבים אחרים מפרגנים לו על השתתפותו. "אני שמח שהתמדתי. אני חושב שאני בא לידי ביטוי בצורה מכובדת", אמר, והדגיש את חשיבות הדיון הפלורליסטי: "כששניים נפגשים והדיון הוא לשם שמיים, יצא מזה רק טוב".
לסיום, חרמוני הדגיש את מחויבותו להמשיך ולהשמיע את קולו, גם במקומות שבהם הוא במיעוט. הוא רואה בהשתתפותו ב"פטריוטים" הזדמנות לייצר דו-שיח, גם כאשר הדעות חלוקות: "אני מרגיש שנותנים לי לבוא לידי ביטוי, מכבדים את הדיון".
הריאיון המלא בנגן הוידאו בראשות הכתבה
