ח"כ עידן רול, מסיעת יש עתיד, הודיע היום (ראשון) על פרישתו מהכנסת ומהחיים הפוליטיים. "לא אתמודד בבחירות הבאות ולכן מן הראוי בעיני לעזוב כבר עכשיו בתחילת הפגרה", אמר.
הצעד מגיע לאחר שבינואר האחרון פרש ממפלגת "יש עתיד" והפך לחבר כנסת יחיד, חסר סיעה. בזמנו הוא הודיע על רצון להקים סיעת יחיד בשם "הרוב הלאומי". היום הוא הוסיף: "הייתה לי הזכות לשרת את מדינת ישראל ואזרחיה במשך יותר משש שנים. שנים מאתגרות ומורכבות. חמש מערכות בחירות בתוך משבר פוליטי חברתי עמוק, מגפה עולמית ומלחמה עקובה מדם שהתחילה ב-7 באוקטובר".

לדבריו, "בכל תפקידיי עשיתי כמיטב יכולתי לשרת את אזרחי ישראל בצורה הטובה ביותר ומתוך תחושת שליחות ואהבה עמוקה למדינה. במשרד החוץ התמקדתי בחיזוק ההסברה, בניית תשתית מדינית עם דור מנהיגים צעיר מהעולם וחיזוק הסכמי אברהם על בסיס טכנולוגיה וחדשנות".
הוא אמר כי הוא "מתפלל שבבחירות הבאות תקום בישראל ממשלה ציונית רחבה אשר תשכיל למנף את הישגי המלחמה הרבים וחסרי התקדים, ותעצב עתיד טוב יותר עבור ילדינו במזרח תיכון חדש".

לסיום אמר: "אני מאמין גדול בעם שלנו, ביכולות ובכח, בקידמה ובידע, ויודע שבאפשרותנו לפתוח תור זהב חדש למדינת ישראל. חובה עלינו להשיב את אחינו משבי חמאס. את כולם. זהו ערך עליון. עם שלם ממתין להם בלב שבור ועיניים כלות".
כאשר פרש, רול הסביר את הצעד בהקשר להתפכחותו אחרי הטבח: "הציבור הגדול והאמיץ שקם בשבעה באוקטובר להילחם על המדינה ולשקם אותה חייב לתפוס את מקומו גם בהנהגה הלאומית. אלא שכדי שזה יקרה חייבים לפתוח את המועדון הסגור של הכנסת ולוודא שמדינת ישראל לא תפספס הזדמנות היסטורית לשינוי".

