צה"ל החל לפנות בוקר (ראשון), בהפעלת בוחן רמטכ"ל במתכונת פתע "עלות השחר", לבדיקת הכוננות והמוכנות של המפקדה הכללית והמפקדות הראשיות בצה"ל, סד"כ הכוננות והיכולת להתמודד עם אירוע מתפרץ, רחב היקף, מורכב ורב זירתי, זאת לאחר שתחקירי השבעה באוקטובר הצביעו על כישלון צה"ל בהגנה על האזרחים.

במסגרת התרגיל, יתורגלו תרחישים בהפתעה ואירועים רב-זירתיים בכל זירת המלחמה. הביקורת מבוצעת בהובלת מבקר צה״ל, תת-אלוף (מיל') עופר שריג, ועימו צוות מבקרים בסדיר ובמילואים.
"צה"ל ימשיך ויזום שורה של פעולות ביקורת בכלל הפיקודים, הזרועות והיחידות על מנת לשפר את כשירותם ומוכנותם", נמסר.
