ברקע הדיווחים על הדיון בקבינט בנושא כיבוש רצועת עזה, ההחלטה לבצע מהלך זה, העיכובים ביישום התוכנית והביקורת על ספקות לגבי יציאתה לפועל וצורתה, פאנליסט "הפטריוטים" יותם זמרי הביע הערב (שבת) ספק בנוגע למהלך. "חושב שכל הדיון בקבינט היה כדי להראות לחמאס שאנחנו רציניים, ולהחזיר אותו לשולחן המו"מ", אמר.

זמרי התייחס לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ואמר כי לאורך רוב המלחמה סמוטריץ' דחף לכיוון הנכון מבחינתו, אך הזהיר מפני תרחיש של פרישתו מהממשלה. לדבריו, גם אם יש כוונה להגיע להכרעה, חלק מהעיסוק בקבינט נועד לייצר לחץ על חמאס לחזור לשיחות.
עוד אמר על המשא ומתן: "ב־wishful thinking שלהם, הם רוצים שחמאס יגיד 'עצרו, הבנו את המסר', ואז לחזור למשא ומתן". זמרי הדגיש כי סמוטריץ' לא איים לעזוב במקרה של עסקה, אך הביע התנגדות לגיוסי מילואים חוזרים ונשנים ללא תכנון מסודר, וקרא להיערכות מדויקת לקראת שלב ההכרעה.
