accessibility-icon
share-icon
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

הרמטכ"ל על החלטת הקבינט: "אנחנו מתעסקים בתוכנית החדשה"

רבקה שורק

רבקה שורק

יד אב ה'תשפה (08.08.25)

60

17

like

4

dislike

הרמטכ״ל אייל זמיר למפקדי האוגדות: לאחר החלטת הקבינט על כיבוש העיר עזה - נמשיך להוביל מתוך אחריות לאומית, נכין ונבצע את התוכנית בצורה הטובה ביותר, נשמור על חיי החטופים ונחזק את אורך הנשימה של הכוחות


הרמטכ״ל, אייל זמיר, התייחס היום (שישי) בשיח עם מפקדי האוגדות בפיקוד הדרום להחלטת הקבינט על כיבוש העיר עזה: ״נמשיך להוביל מתוך אחריות לאומית המוטלת על צה״ל ומפקדיו. אנחנו מתעסקים בתוכנית החדשה וכמו בכל פעם נכין ונבצע אותה בצורה הטובה ביותר״.

הרמטכ״ל ציין כי הלוחמים בפיקודם הביאו להישגים יוצאי דופן ברצועת עזה במסגרת מבצע ״מרכבות גדעון״ וציין את האחריות הרבה המוטלת בידי המפקדים כעת, לשמירה על ביטחון מדינת ישראל ולביצוע המשימה.

maximize-image
הרמטכ"ל, רא"ל אייל זמיר בעזה | צילום: דובר צה"ל

בשיח המפקדים, עמד הרמטכ״ל על כך שעם התפתחות המלחמה, צה״ל יפעל לשמירה על חיי החטופים, יאפשר ריענון לכוחות בכדי לחזק את אורך הנשימה ויפעל על פי ערכי ורוח צה״ל.

כזכור, הלילה התקבלה החלטה בקבינט להשתלטות על העיר עזה. התוכנית לכך התגבשה במהלך דיון סוער במיוחד ולאחר עימות בין הרמטכ"ל אייל זמיר לדרג המדיני.

יש לציין כי לא מדובר בכיבוש רצועת עזה וגם לא העיר, אלא העברת העזתים לדרום הרצועה לאחר חלוקת סיוע הומניטרי בהיקף נרחב ביותר, דבר אליו התנגד השר איתמר בן גביר. גורם שנכח בישיבה אמר לכתבנו הפוליטי מוטי קסטל כי "זו לא התוכנית האופטימלית אבל מה שאישרנו עדיף בהרבה על מה שהציע הרמטכ"ל".

עקבו אחרינו גם ב-Google News