שגריר ארצות הברית בישראל מייק האקבי ביקר בחריפות היום (שישי) בחשבון ה-X שלו את הגינוי שפרסם ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר בעקבות החלטת הקבינט להרחיב את הלחימה בעזה: "אז ישראל צפויה להיכנע לחמאס ולהאכיל אותם למרות שחטופים ישראלים מורעבים?".
לדבריו, "האם בריטניה נכנעה לנאצים וזרקה להם אוכל? שמעת פעם על דרזדן, ראש הממשלה סטארמר? זה לא היה אוכל שאתה זרקת. אם היית ראש ממשלה, בריטניה הייתה מדברת גרמנית".

את הדברים כתב בעקבות קריאתו של סטארמר לישראל לחזור בה מהרחבת הלחימה ברצועת עזה: "בכל יום המשבר ההומניטרי בעזה מחמיר ובני ערובה שנלקחו על ידי חמאס מוחזקים בתנאים מחרידים ולא אנושיים. אנו זקוקים להפסקת אש עכשיו", כתב בחשבון ה-X שלו.
כזכור, התקבלה אמש החלטה בקבינט להשתלטות על העיר עזה. התוכנית לכך התגבשה במהלך דיון סוער במיוחד ולאחר עימות בין הרמטכ"ל אייל זמיר לדרג המדיני. יש לציין כי לא מדובר בכיבוש רצועת עזה וגם לא העיר, אלא העברת העזתים לדרום הרצועה לאחר חלוקת סיוע הומניטרי בהיקף נרחב ביותר.
