הרמטכ״ל אייל זמיר קיים היום (שישי) הערכת מצב בפיקוד הדרום בהשתתפות מפקדים במטה הכללי. במסגרת הערכת המצב, דנו בתמונת הלחימה העדכנית ובגיבוש התוכניות וההיערכות להמשך הלחימה ברצועת עזה.
הרמטכ״ל ציין כי בימים הקרובים צה״ל יעמיק את התכנון המבצעי במקצועיות, תוך שמירה על ביטחון הכוחות ואורך נשימה. כל זאת במטרה להביא לתנאים להשבת החטופים ולמיטוט שלטון החמאס.

כזכור, שנה וחצי לאחר פרוץ המלחמה בטבח 7 באוקטובר התקבלה הלילה החלטה בקבינט להשתלטות על העיר עזה. התוכנית לכך התגבשה במהלך דיון סוער במיוחד ולאחר עימות בין הרמטכ"ל אייל זמיר לדרג המדיני.
יש לציין כי לא מדובר בכיבוש רצועת עזה וגם לא העיר, אלא העברת העזתים לדרום הרצועה לאחר חלוקת סיוע הומניטרי בהיקף נרחב ביותר, דבר אליו התנגד השר איתמר בן גביר. גורם שנכח בישיבה אמר לכתבנו הפוליטי מוטי קסטל כי "זו לא התוכנית האופטימלית אבל מה שאישרנו עדיף בהרבה על מה שהציע הרמטכ"ל".
