פורום תקווה גינה בחריפות היום (שישי) את החלטת הקבינט לכבוש רק את העיר עזה, לצד חלוקת סיוע הומניטרי נרחב: "הודעת הממשלה מסיכום הקבינט היא בעצם להמשיך להחליט לא להחליט".
"כבר כמעט שנתיים שממשלת ישראל לא מסוגלת או חמור מכך לא רוצה להכריע" זעמו בפורום. "הרחבת המבצע ובמקביל אליו הרחבת הסיוע לרצועה היא איוולת מוסרית וביטחונית".

המשפחות תיארו את גרירת הרגליים בהכרעת ארגון הטרור חמאס: "איזה צבא בעולם מסכן חיילים ובמקביל מאכיל את האויב? הבעיה הגדולה ביותר באירוע הזה הוא שכל ההחלטות האלה מתקבלות על חשבון חיילי צה"ל הגיבורים ועל חשבון החטופים ובני משפחותיהם. אם רק היו רוצים להכריע זה היה קורה הרבה יותר מהר ומזמן".
כזכור, שנה וחצי לאחר פרוץ המלחמה בטבח 7 באוקטובר התקבלה הלילה החלטה בקבינט להשתלטות על העיר עזה. התוכנית לכך התגבשה במהלך דיון סוער במיוחד ולאחר עימות בין הרמטכ"ל אייל זמיר לדרג המדיני.

יש לציין כי לא מדובר בכיבוש רצועת עזה וגם לא העיר, אלא העברת העזתים לדרום הרצועה לאחר חלוקת סיוע הומניטרי בהיקף נרחב ביותר, דבר אליו התנגד השר איתמר בן גביר. גורם שנכח בישיבה אמר לכתבנו הפוליטי מוטי קסטל כי "זו לא התוכנית האופטימלית אבל מה שאישרנו עדיף בהרבה על מה שהציע הרמטכ"ל".
