אחרי ישיבה ממושכת ודרמטית שנמשכה אל תוך הלילה (בין חמישי לשישי) אישר הקבינט את תוכנית ההשתלטות המלאה על העיר עזה, במסגרת המהלך לסיום הלחימה ברצועה ולהכרעת ארגון הטרור חמאס. תכנית שכוללת שלושה שלבים מרכזיים.

שלב ראשון: כניסת סיוע הומניטרי בהיקפים גדולים לעיר עזה, במטרה לספק מענה לצרכי האוכלוסייה האזרחית שבאזורי הלחימה.
שלב שני: ניוד האוכלוסייה לדרום הרצועה ולמחנות המרכז, עד לתאריך 7 באוקטובר.
שלב שלישי: כיתור מלא של העיר עזה והשתלטות צה"לית על העיר, במסגרת המאמץ להכריע את חמאס.

צה"ל ייערך להשתלטות על העיר עזה: הציטוטים מהדיון הגורלי
בן גביר וסמוטריץ' הצביעו נגד בניית מרכזי הסיוע הנוספים והיקפי הכנסת הסיוע ההומניטרי. בנוסף, השניים התנגדו לכך שאלו הם 5 העקרונות שנקבעו לסיום המלחמה. סמוטריץ' התנגד להחלטה על כל סעיפיה בעוד בן גביר הצביע בעד השתלטות על העיר עזה. סער ואלקין נמנעו בהצבעה על אחד מהסעיפים.
ההחלטה הגיעה בתום דיון ארוך בו הציג הרמטכ"ל אייל זמיר חלופה אחרת שלא התקבלה ואף התעמת עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. רוב מוחלט של שרי הקבינט סברו שהתוכנית החלופית שהוצגה בקבינט לא תשיג את הכרעת החמאס ולא את החזרת החטופים.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לרמטכ"ל: "התכנית שהצגת לא תועיל להחזרת החטופים. התכנית שאישרנו כעת תשיג ביתר יעילות את מטרות המלחמה". גורם שנכח בישיבה הוסיף: "זו לא התכנית האופטימלית אבל מה שאישרנו עדיף בהרבה על מה שהציע הרמטכ"ל".
