בתום ישיבה שארכה שעות ארוכות: שרי הקבינט החליטו הלילה (בין חמישי לשישי) "להשתלט" על העיר עזה. הרמטכ"ל הציע חלופה אחרת שלא התקבלה. במהלך הדיון נרשם עימות בין בן השר לביטחון לאומי גביר לרמטכ"ל אייל זמיר.
בהודעה מטעם לשכת ראש הממשלה נכתב: "הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את הצעת ראש הממשלה להכרעת החמאס. צה"ל ייערך להשתלטות על העיר עזה תוך אספקת סיוע הומניטרי לאוכלוסייה האזרחית מחוץ לאזורי הלחימה.

הקבינט אימץ ברוב קולות את חמשת העקרונות לסיום המלחמה: פירוק חמאס מנשקו. השבת כל החטופים – החיים והחללים כאחד. פירוז רצועת עזה. שליטה ביטחונית ישראלית ברצועת עזה. קיומו של ממשל אזרחי חלופי שאינו החמאס או הרשות הפלשתינית. רוב מוחלט של שרי הקבינט סברו שהתוכנית החלופית שהוצגה בקבינט לא תשיג את הכרעת החמאס ולא את החזרת החטופים".
במהלך הדיון הרמטכ"ל זמיר טען: "אין מענה הומניטרי למיליון איש שנעביר, הכל יהיה מורכב. מציע שתסירו את החזרת החטופים ממטרות הלחימה".

השר בן גביר מתח ביקורת: "תפסיק לדבר לתקשורת. אנחנו רוצים הכרעה. כולנו דואגים לחטופים אבל גם לחיילים וללוחמים שדורשים ניצחון. כל הזמן יש תדרוכים של גורמים בצבא. אתם כפופים לדרג המדיני. תלמדו מהמשטרה איך מצייתים להחלטות הדרג המדיני".
שר האוצר סמוטריץ' הדגיש כי "חייבים לדבר על ניצחון. אם הולכים לעסקה זמנית זו תבוסה. אסור לעצור באמצע. צריך לגבות מחיר מהחמאס, החמאס צריך לשלם מחיר על מה שעשה". גם השרה רגב הסכימה וציינה: "חייבים להכריע".
אלקין הוסיף על הדברים ואמר: "הצבא מציע תוכנית לסיום הלחימה. זה בט"ש בפועל, מה שעושים ביהודה ושומרון. זו לא מלחמה".
