הקבינט צפוי להצביע הערב (חמישי) בעד כיבוש העיר עזה ומחנות המרכז. כמו כן יוחלט כי במידה שהפעילות הצבאית תביא לפריצת דרך מדינית – המהלך הצבאי ייעצר, זאת במטרה לאפשר לקיים עסקה לשחרור החטופים.
בסקר ששודר במהדורה נבדק באיזו עמדה הציבור הישראלי תומך באשר להרחבת התמרון וכיבוש עזה? 51% מהנשאלים השיבו כי הם תומכים בעמדת רה"מ: כיבוש כל הרצועה. לעומת זאת, 40% ענו כי עמדת הרמטכ"ל לכיתור העיר עזה ומחנות המרכז מועדפת עליהם. ל-9% מהמשיבים לא הייתה עמדה בעניין.

כאמור, הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס במטרה לאשר תוכניות ללחימה ברצועת עזה כאשר על הפרק כיבוש מלא של הרצועה, זאת על רקע הדיווחים על המתיחות בין הדרג המדיני לצמרת הצבא, כאשר הרמטכ"ל אייל זמיר מעוניין לקדם תוכנית לכיתור עזה ומחנות המרכז בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו מתעקש על כיבוש הרצועה.
זמן קצר לפני שהחלה ישיבת הקבינט, ראש הממשלה התראיין לפוקס ניוז ואמר כי "אנחנו הולכים להשתלט על עזה כדי להוציא ממנה את חמאס, גם עבור תושבי עזה. אנחנו לא רוצים לשמור את הרצועה ולא רוצים לשלוט שם. אנחנו רוצים להביא כוחות ערביים שישלטו שם בלי לאיים עלינו, זה לא אפשרי עם חמאס".
