במהלך פעילות כוחותינו בעומק דרג' תופאח שבצפון רצועת עזה, אותרו משגר וקני שיגור בבית קברות וכן תוואי תת-קרקעי באורך של כקילומטר שהושמד ברובו, כמו כן, הלוחמים חיסלו עשרות מחבלים והשמידו פירי מנהרות ומבנים צבאיים ששימשו את ארגוני הטרור.

הכוחות בשיתוף לוחמי יהל"ם, חשפו תוואי תת-קרקעי באורך של כקילומטר שהושמד ברובו במרכז דרג׳ תופאח. הלוחמים חיסלו עשרות מחבלים והשמידו פירי מנהרות ומבנים צבאיים ששימשו את ארגוני הטרור. בנוסף, הכוחות איתרו אמצעי לחימה במרחב, בהם משגרים, אקדחים ותחמושת של האויב, עוד אותרו משגר וקני שיגור בבית קברות בדרג׳ תופאח.

מפקד פלוגת הנדסה בחטיבה 401, רב-סרן נ' סיפר: "בימים האחרונים צוות הקרב החטיבתי 401 פועלים בעומק דרג' תופאח שבצפון רצועת עזה. במסגרת הפעילות מבוצעות השמדות אמל"ח, תשתיות בעל ובתת קרקע.
"במהלך הימים האחרונים זיהינו בית תת קרקעי באור של כקילומטר במרכז דרג' תופאח. באמצעות כוחות ההנדסה של הצקח השמדנו את התוואי התת קרקעי ששימש את ארגון הטרור חמאס, וכיום כבר אינו מאפשר פעילות טרור. אנו נמשיך לסכל טרור, להשמיד פירים ולחסל מחבלים הכל בשביל להחזיר את תושבי העוטף לגבול שקט למוטט את חמאס ולהחזיר את החטופים הביתה".

מוקדם יותר היום, הרמטכ"ל זמיר אמר כי: "אנחנו מגיעים בימים אלה לקווי הסיום של מבצע 'מרכבות גדעון', עמדנו ביעדי המבצע ואף מעבר לכך, אנו ממשיכים לפעול על מנת להבטיח ביטחון ארוך טווח ליישובי הדרום והעוטף כמו בטחון ליישובים בכל הגבולות. יש בידינו היכולת כיום לקיים גבול ביטחוני חדש, תוך פגיעה מתמשכת באויב.

"לא נאפשר יותר הכלה. נסכל איומים בהתהוותם בכל הגזרות ונמשיך לפעול להשגת מטרותינו. אנחנו מתכוונים להכריע ולמוטט את החמאס – נמשיך לפעול כשחטופינו לנגד עינינו, נעשה הכל על מנת להשיבם".
