גל האנטישמיות ביוון: משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות ודה-לגיטימציה התריע היום (רביעי) כי למעלה מ-25 מוקדי הפגנה אנטי-ישראליים צפויים ברחבי המדינה ביום שבת הקרוב באתרים תיירותיים מרכזיים, וזאת במסגרת קמפיין בינלאומי בשם "יום פעולה למען עזה".
לפי משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות, הקמפיין שמובילים ארגונים פרו-פלשתינים, מתיימר להציג את ישראל כמדינה שמבצעת "רצח עם", וקורא להופעה פומבית של סולידריות עם ערביי עזה במוקדי תיירות בולטים ביוון, במטרה "לערער על הרעיון שיוון היא מקום מנוחה למי שמזוהים עם כוחות צה"ל".
עוד אומרים כי תחת הסיסמה "Not in Our Land – Not in Our Name", מעודדים מארגני הקמפיין פעילים לקיים אירועים מקומיים, להפיץ חומרי הסברה ולהשתמש בהאשטגים לקידום המסרים ברשתות החברתיות.

לצורך תיאום ופרסום פעולות המחאה הוקם ערוץ ייעודי בטלגרם בשם "10/8: Day of Action on Islands and Tourist Destinations", שבו חברים כ-2,900 משתמשים.
על פי הדיווחים שהתקבלו במרכז השליטה, ההפגנות צפויות להתקיים באיים רודוס, קוס, כרתים, סאמוטרקי, אנדרוס, לסבוס, טילוס, אמורגוס, סיפנוס ואחרים, וכן באתרים מרכזיים ביבשה כגון אולימפיה, קיאטו, אדסה ופרבזה. רוב ההפגנות מתוכננות לשעות אחר הצהריים והערב, במוקדים ציבוריים בולטים כגון נמלים, כיכרות ואתרים ארכיאולוגיים.
המרכז ממשיך לעקוב אחר ההתפתחויות ולבחון את השפעת הקמפיין על תיירים ישראלים, קהילות יהודיות ותדמיתה של מדינת ישראל בזירה הבינלאומית. במשרד פועלים בשיתוף פעולה עם הגורמים הרלוונטיים לצורך היערכות, ניטור ותגובה.
