אלוף-משנה ג' נכנס אתמול (שלישי) לתפקיד מפקד החטיבה המרחבית "פארן" במקומו של אלוף-משנה ש', אשר כיהן בתפקיד זה בשנתיים האחרונות. מעמד החילופים נערך במפקדת מצפור "בר לב", בראשות מפקד עוצבת "אדום" (80), תת-אלוף ישראל פרידלר, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.
מפקד עוצבת "אדום" (80), תת-אלוף ישראל פרידלר אמר: "השבוע ציינו את יום ט' באב, יום בו חרבה ירושלים ועם ישראל יצא לגלות של שנה 2000. ירושלים חרבה לפני אלפים שנה ואין לנו את הפריווילגיה שזה יקרה לנו שוב, לא בגבולות עוינים ולא בגבולות שלום. כאן עובדים קשה, כאן מגנים על הארץ, בחום בקור ובכל תנאי.

"ש', התייצבת לדגל ותפסת פיקוד על החטיבה לפני מעט יותר משנתיים כי הבנת את גודל השעה לאחר אירוע 203 בגבול המערבי. הוכחת שאת האדם הנכון במקום הנכון כשהובלת את החטיבה ללחימה בעוטף עזה מספר חידושים לאחר מכן. אתה מעביר הלאה חטיבה מיומנת, יוזמת ומאד עצמאית, כדמות המפקד שאתה.
"ג', אתה מקבל פיקוד על חטיבה מעולה, חטיבה וגזרה שאת מכיר היטב משנים של הגנה במרחבה. החל מהיום מוטלת על כפיך אחריות עצומה ואני בטוח שתעמוד בה, אתה מפקד חרוץ, מקצועי ומנהיג אמיתי, באמצעות יכולותיך תבנה קומה נוספת על היסודות האיתנים שאתה מקבל".

מפקד חטיבת "פארן" היוצא, אלוף-משנה ש' נאם ואמר: "היום אני מסיים את המשמרת שלי – אך לא באמת נפרד. משימת ההגנה אינה תמה. עלינו לוודא שרגל אויב לא תדרוך לעולם ביישוב ישראלי, ושהגבול יישאר חזק, יציב וריבוני.
"אני סומך עליכם ורוצה להגיד תודה, תודה למפקדות ולמפקדים, ללוחמות וללוחמים בקצה, לאנשי המנהלה והסיוע, תודה לסמב"ציות ולתצפיתניות בחמ"לים – אתם ואתן הלב הפועם של החטיבה. אתם שכבת ההגנה של ישראל והגזרה המערבית. בשם מדינת ישראל – תודה".

מדברי מפקד חטיבת "פארן" הנכנס, אלוף-משנה ג': "היום אני מקבל על עצמי את הפיקוד על חטיבת פארן, בענווה עמוקה, ביראת כבוד, מתוך תחושת שליחות ובגאווה רבה. יש רגעים ספורים בחייו של אדם שנצרבים בו לכל חייו והיום הזה, עבורי, הוא ללא ספק אחד מהם.
"זהו חבל ארץ אסטרטגי שתולדותיו שזורים בהיסטוריה של עמנו מזה למעלה מ-3,000 שנה, כאן לא הרחק מאיתנו התחיל הסיפור שלנו כעם – מיציאת מצרים, דרך הנדודים במדבר, שליחת המרגלים, מי מריבה ועד היום. אז היה זה תורם, היום זהו תורנו. חטיבת פארן הינה חטיבה בעלת הישגים מרשימים הניצבת בחוד החנית של צה"ל בהגנה על הבית בכלל ובגזרה המערבית בפרט"
