דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, הוציא הבוקר (רביעי) הודעת פינוי לתושבי שכונת זייתון בעזה, זאת על רקע הרחבת הלחימה ברצועה במטרה למוטט את ארגון הטרור חמאס ולשחרר את החטופים. מדובר באזהרת פינוי חריגה, מאחר שאזהרת הפינוי הקודמת הייתה לפני למעלה משבועיים.
בפוסט ברשת X כתב אדרעי: "אזהרה דחופה לכל מי שטרם פינה את האזורים המיועדים או חזר לבלוקים 613, 624, 625, 628, 629, 630, 631, 641, 695 – בשכונת זייתון , כפי שהוזהרתם, צה"ל ממשיך להעמיק את פעילותו מערבה. למען ביטחונכם , התפנו מיד דרומה לכיוון אל-מוואסי".

כאמור, אמש נערך דיון ביטחוני מצומצם בו הרמטכ"ל הדגיש כי יישם את כל החלטה שיקבל הקבינט – אך ממשיך לקדם את תוכנית "הכיתור" ולהתריע מפני כיבוש מלא של רצועת עזה. שר הביטחון כ"ץ מעניק לו גיבוי מלא, בעוד ראש הממשלה נתניהו והשר דרמר תומכים בכיבוש, כך על פי פרשננו הצבאי נועם אמיר.
שר הביטחון ישראל כ"ץ סייר בעזה כדי לבחון מקרוב את המצב בשטח לקראת קבלת ההכרעה על המשך הפעילות. בעקבות הביקור ובהמשך לדיונים קודמים שקיים עם צמרת צה"ל – גיבש שר הביטחון את עמדתו באשר לצעדים הביטחוניים והמדיניים בהם על ישראל לנקוט כדי להבטיח את השגת יעדי המלחמה.
