accessibility-icon
share-icon
צילום מסך מטוויטר
צילום מסך מטוויטר

ניצל בנס: ביתו של חייל צה"ל הושחת בארה"ב

אפרת ברינר

אפרת ברינר

יב אב ה'תשפה (06.08.25)

30

8

like

12

dislike

חייל צה"ל הותקף באמצעות בקבוק תבערה במיזורי שבארה"ב והצליח להימלט מהמקום • אולם ביתו ורכבו הושחתו יחד עם רכבים נוספים • כמו כן בסמוך לביתו רוסס גרפיטי: "מוות לצה"ל" • ראש המאבק באנטישמיות בארה"ב: "אני מזועזע. לאלימות אנטישמית אין מקום באמריקה"


ביתו של חייל צה"ל במיזורי שבארה"ב, הושחת הלילה (בין שלישי לרביעי) בגרפיטי "מוות לצה"ל", בנוסף מכוניות הוצתו במה שמשרד המשפטים האמריקני מכנה מתקפה אנטישמית מחרידה.

חייל צה"ל בעל אזרחות אמריקאית הותקף בבקבוק תבערה בקלייטון, מיזורי. מכוניתו הוצתה ונהרסה, בעוד שהוא הצליח להימלט. שני כלי רכב נוספים נשרפו גם הם. התוקפים כתבו "מוות לצה"ל" בצבע לבן ליד שרידי מכוניתו השרופה.

ליאו טורל ראש צוות המשימה למאבק באנטישמיות כתב ב-X בתגובה למתקפה: "היום הודיעה לי שגרירות ישראל על מתקפה אנטישמית מחרידה בסנט לואיס. אזרח אמריקאי ששירת בצה"ל חזר לבית משפחתו – זמן קצר לאחר מכן, הוא ובני משפחתו הפכו למטרה.

"צפיתי בתיעוד גרפי מזעזע של כלי רכב השייכים למשפחה ולחבריהם – שהוצתו ונשרפו כליל. כתובות שנאה רוססו מחוץ לבית המשפחה, כינו אותו רוצח וקראו למוות לצה"ל".

עוד הוסיף טורל: "פניתי מיד ל-FBI, שמפעיל את הצוות המקומי בסנט לואיס, ודיווחתי על כך למשרד התובעת הכללית פאם בונדי. גם שוחחתי אישית עם המשפחה, כדי שיידעו שצוות כוח המשימה של משרד המשפטים למאבק באנטישמיות פועל על זה מסביב לשעון.

"אני מזועזע. לאלימות אנטישמית אין מקום באמריקה – לא בסנט לואיס ולא בשום מקום אחר. נפעל בכל האמצעים כדי להביא את האחראים לדין. אם תבצעו פשעי שנאה אנטישמיים – תיתפסו. ותישאו באחריות".

עקבו אחרינו גם ב-Google News