נבחרת ישראל בכדורסל רשמה הערב (שלישי) את הפסדה הראשון במסגרת משחקי ההכנה לקראת אליפות אירופה, כשנכנעה 93:81 לנבחרת אסטוניה. החבורה של המאמן אריאל בית הלחמי פתחה את המשחק בצורה טובה, עלתה ליתרון במחצית, אך קרסה ברבע השלישי, אותו הפסידה 27:15 – ולא הצליחה לחזור.
הכחולים-לבנים פתחו בחמישייה עם רועי הובר, יובל זוסמן, דני אבדיה, תומר גינת ורומן סורקין. ישראל עלתה ל-0:6 מהיר, אך האסטונים הפכו עם ריצת 1:11. סורקין ואבדיה הובילו מהפך מקומי והנבחרת ירדה להפסקה ביתרון 45:46, בין היתר בזכות יכולת נהדרת של איתן בורג שתרם תשע נקודות ללא החטאה.
במחצית השנייה השתנה המומנטום. האסטונים חזרו חדים מההפסקה, קלעו חמש שלשות ברבע השלישי בלבד ועלו ליתרון דו-ספרתי. ישראל הצליחה לצמק ל-77:83 חמש דקות לסיום, אך שלשה של הנקי דרו סגרה את הסיפור.
רומן סורקין הוביל את קלעי הנבחרת עם 22 נקודות, דני אבדיה הוסיף 17 (1 מ-7 מחוץ לקשת) ואיתן בורג הוסיף 10. יתר הקלעים: לוי וגינת 8 כ"א, קרינגטון 4, שגב ופלטין 3 כ"א, הובר, זוסמן ויעקב 2 כ"א.
מאמן הנבחרת, אריאל בית הלחמי, אמר בסיום: "אנחנו בתחילת משחקי המבחן שלנו. הסגנון שפגשנו היום היה שונה ממה ששיחקנו אתמול. אנחנו עדיין בשלבים של להתחבר ולדעת מה צריך לעשות, ומכל משחק כזה אנחנו יכולים ללמוד. נהיה חייבים לשפר את הריבאונד שלנו בהגנה. הייתה עייפות באמצע הרבע השלישי – ושם אסטוניה ברחה לנו. המשחקים האלה טובים וחשובים לנו".
