מחאת האמנים ממשיכה לעורר סערה – ולדברי רבים גם להזיק למאבק באויב החמאסי. הקול הבולט שמזוהה עם לוחמי צה"ל נשמע מהזמר עידן עמדי, שנפצע קשה במלחמה והפך בעיני רבים לסמל המערכה.
עצומת האמנים הקוראת להפסקת הלחימה בעזה מונה כבר יותר מאלף חתימות של אנשי שמאל מתחום התרבות, בהם אסף אמדורסקי, גידי גוב, אושיק לוי וחווה אלברשטיין. אולם הפעם, הצעד לא נותר ללא תגובה.

התגובה לעצומה המחפירה: אנשי תרבות מהימין החלו להחתים על הצהרה בעד לוחמי צה"ל ונגד מי שפוגעים במדינת ישראל. זמרים, יוצרים ואנשי תרבות שעד היום חששו להביע עמדה נגד הקול הדומיננטי, מעזים כעת להרים ראש ולהתייצב מול עצומת השמאל.
אריאל זילבר, מהקולות הבולטים במחנה הלאומי בשנים האחרונות, הלחין קליפ תגובה ציוני לעצומת "ההכחשה הלאומית". השחקנית והיוצרת הבינלאומית מורנה טייס כתבה באינסטגרם: "העצומה הזו הרתיחה לי את הדם. הילדים שלנו שם – איך אתם מדברים על שני הצדדים כשאחד מהם שוחט תינוקות". השחקן אורי גבריאל כתב בפייסבוק: "זוכרים את המשפט דין נצרים כדין תל אביב? נקווה שדין תל אביב לא תהיה כדין נצרים. עם כל הזעוזעים שבתוכנו – אנחנו עלולים להגיע לשם".
גם השופט הבכיר בדימוס עודד מודריק הגיב, וכתב על החלטתו שלא להגיע להופעה של חוה אלברשטיין, פרשטיין וחטב: "החלטנו שלא נגיע להופעה. שני המקומות הריקים שלנו יהוו מחאה – שלא תפריע, מן הסתם, לקהל לבושתו למחוא כף".

לצד זאת, מספר ראשי רשויות – בהם חצור הגלילית, ערד, קריית גת ומגדל העמק – הודיעו שלא יזמינו את האומנים שחתמו על העצומה להופיע במופעים או קמפיינים ציבוריים. זאת בעוד לוחמינו נלחמים בשטח והחטופים מעונים ומורעבים – והכאב הלאומי נוגע בעצבים החשופים של עולם התרבות.
אמני הימין, הפעם, לא שותקים. הם מציבים קו אדום מול פגיעה בלוחמי צה"ל ובמדינת ישראל.
כך למשל, אלון אולארצ'יק, שחתם על העצומה והיה אמור להופיע באירוע לעובדי קק"ל, קיבל הודעה על ביטול הופעתו – ולאחר שהסיר את חתימתו, האירוע הוחזר לסדר היום. בעקבות זאת הודיע גם אסף אמדורסקי כי הוא מבטל את חתימתו.

החזית הבאה במאבק: הקמפוסים והאקדמיה.
במקביל למאבק של אנשי התרבות: 25 יושבי ראש של אגודות סטודנטים ממכללות ואוניברסיטאות ברחבי הארץ פרסמו מכתב תגובה חריף לעצומת האמנים. לדברי ראשי האגודות, מדובר ב"חציית קו אדום", והם מודיעים כי לא יעניקו במה או מימון, ישיר או עקיף, לאמנים שחתמו על העצומה.
במכתב שנשלח לשר החינוך יואב קיש, לשר התרבות מיקי זוהר וליו"ר ועדת החינוך ח"כ יוסי טייב, נכתב: "לא ניתן לצפות מציבור הסטודנטים – שרבים ממנו משרתים כעת במילואים – לאפשר במה למי שמכנים את חיילי צה"ל פושעי מלחמה.
איננו מבקשים להחרים דעות, אך נדרשים להציב גבולות ברורים. יש הבדל בין ביקורת לגיטימית לבין הכפשה, בין יצירה לבין שיסוי, בין חופש ביטוי לבין פגיעה ממשית בתחושת השייכות והביטחון של ציבור רחב מקרב הסטודנטים".

עוד צוין כי אמנים רבים מופיעים באירועי תרבות מטעם אגודות הסטודנטים – ביום הסטודנט ובאירועים שונים לאורך השנה – וכעת מועבר מסר חד וברור: "לא ניתן את הבמה ולא נמחה כפיים למי שפוגע בשם הטוב של לוחמי צה"ל. לא בקמפוסים שלנו".
המכתב חותם במסר מאחד: "נמשיך לבחור בתרבות שמחזקת ולא מחלישה, באמנות שמאירה ולא מסיתה, בקול שמאחד ולא מפלג. לסטודנטים בישראל מגיע יותר – ולמדינה שלנו ודאי שמגיע יותר".
