מנהיג חיזבאללה, נעים קאסם דחה בנאום ששודר היום (שלישי) כל הצעה להסכם חדש לפירוק הארגון מנשקו. קאסם הבהיר כי לא יתקבל לוח זמנים לפירוק הנשק תחת לחץ ישראלי, והתעקש כי לבנון לא תתפרק מכוחה הצבאי כל עוד ישראל ממשיכה לשמור על יתרונה. "איננו מקבלים שום הסכם חדש מעבר לזה הנוכחי בין המדינה הלבנונית לישות הישראלית", אמר.
הנאום הגיע על רקע ישיבה של הקבינט הלבנוני שקיימה דיון בנושא הנשק שנמצא במדינה, נושא שנמצא במחלוקת גוברת לאור לחץ בינלאומי על ביירות לרסן את חיזבאללה בעקבות המלחמה האחרונה עם ישראל.

"מה הטעם בתמיכה כספית אם נאבד את הריבונות שלנו, את כוח קבלת ההחלטות שלנו, וחלק מאדמתנו יישאר כבוש?", אמר קאסם.
הוא הזהיר כי כל מלחמה נרחבת תביא לפגיעה בישראל: "אם המלחמה תתרחב, ההתנגדות תגיב, הצבא יגיב, העם יגיב. הרקטות ייפלו בתוך ישראל וכל הביטחון שנבנה במהלך שמונת החודשים האחרונים יקרוס תוך שעה".

בנוגע ליחסי לבנון עם ארצות הברית, קאסם תקף את שליח ארה"ב תומאס ברק, וטען כי הוא לא הגיע עם הצעות אלא עם דרישות שמטרתן לשלול את הכוח של לבנון וחיזבאללה. לדבריו, ארה"ב מבקשת להשאיר את לבנון "חסרת הגנה לחלוטין מול ישראל".
קאסם הציג סעיפים מתזכיר אמריקאי שהועבר ללבנון, שלפיהם על חיזבאללה לסלק מרגמות, משגרי רקטות, חומרי נפץ, רחפנים ונשק פשוט תוך 30 יום, וכן לפרק 50% מהתשתית הצבאית של הארגון באותו פרק זמן. רק לאחר מכן ישראל תתחיל בנסיגה חלקית מחמש נקודות שנחשבות לשנויות במחלוקת, והדיונים על שחרור אסירים ידחו למועד מאוחר יותר.

"מדובר בפירוק ההתנגדות מנשקה והגבלת כלי הנשק של צבא לבנון לתפקיד פנימי שאינו מהווה איום על ישראל" אמר והוסיף: "הקרב הזה הוא קרב של כל לבנון, או שכולנו מנצחים יחד, או שכולנו מפסידים יחד".
