accessibility-icon
share-icon
ארכיון | צילום: שאטרסטוק
ארכיון | צילום: שאטרסטוק

ברקע הגברת התקיפות הרוסיות: טראמפ וזלנסקי קיימו שיחת טלפון

שמואל קוגן

שמואל קוגן

יא אב ה'תשפה (05.08.25)

2

like

0

dislike

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי קיים הערב שיחה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שהתמקדה בעיקר בצורך הדחוף להביא להפסקת הלחימה • "אנו מודים לנשיא טראמפ על כל מאמציו להשגת שלום צודק וארוך טווח", אמר זלנסקי • "יש להפסיק את ההרג במהירות האפשרית - ואנו תומכים בכך לחלוטין. ייתכן כבר שהמלחמה הייתה מסתיימת, אילו רוסיה לא הייתה ממשיכה לעכב את הסכם הפסקת האש"


נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מסר הערב (שלישי) כי קיים שיחה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שהתמקדה בעיקר בצורך הדחוף להביא להפסקת הלחימה. "אנו מודים לנשיא טראמפ על כל מאמציו להשגת שלום צודק וארוך טווח", אמר זלנסקי. "יש להפסיק את ההרג במהירות האפשרית – ואנו תומכים בכך לחלוטין. ייתכן כבר שהמלחמה הייתה מסתיימת, אילו רוסיה לא הייתה ממשיכה לעכב את הסכם הפסקת האש."

לדבריו, במהלך השיחה תיאמו הצדדים את עמדותיהם, והחליפו הערכות מצב באשר להתגברות התקיפות הרוסיות. זלנסקי הדגיש כי טראמפ עודכן במלואו לגבי התקפות הטילים והמל"טים הרוסיים על קייב ועל ערים וקהילות נוספות ברחבי אוקראינה.

maximize-image
הרס באוקראינה כתוצאה מתקיפה רוסית, ארכיון | קרדיט: שאטרסטוק

עוד נמסר כי השניים דנו בהשפעת הסנקציות המערביות על רוסיה. "הכלכלה הרוסית ממשיכה להתדרדר, ולכן במוסקבה מתייחסים ברצינות לאיום שבנקיטת צעדים נוספים – בעיקר לאור נחישותו של הנשיא טראמפ. זה עשוי לשנות את כללי המשחק", אמר זלנסקי.

בהקשר זה בירך על הסיוע הביטחוני שמגיע ממדינות נאט"ו, וציין את החלטותיהן של הולנד, שוודיה, נורבגיה ודנמרק לתרום יחד יותר ממיליארד דולר לרכישת נשק אמריקאי שיועבר לאוקראינה. לדבריו, שיתוף הפעולה הזה יימשך.

בנוסף, זלנסקי עדכן כי אוקראינה השלימה את טיוטת ההסכם הביטחוני הדו-צדדי עם ארה"ב בנושא רחפנים, וכי היא מוכנה לקדם אותו באופן מיידי. "זה עשוי להיות אחד ההסכמים הביטחוניים החזקים ביותר שלנו", אמר. "אני מודה לכל אזרח אמריקני שתומך בהגנה על חיי האוקראינים – ותודה מיוחדת לנשיא טראמפ".

עקבו אחרינו גם ב-Google News