שר התקשורת שלמה קרעי התייחס היום (שלישי) להדחת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, במכתב ששלח לעובדי משרד התקשורת: "החלטת הממשלה נכנסה לתוקף לאלתר. הנחתי את עובדי המשרד בראשותי כי כל ייעוץ מטעם היועמ"שית לשעבר בטל מעיקרו ומשולל תוקף".

הממשלה אישרה פה אחד את הדחת היועמ"שית
"אני קורא לחבריי השרים לנקוט במשרדיהם את הפעולות הנדרשות לשלילת סמכויותיה של היועמ"שית לשעבר, ולהביא למינוי ממלא מקום בהקדם", הוסיף השר קרעי, שבדבריו קורא תיגר על בג"ץ – לאחר שהשופט סולברג קבע כי פיטורי היועמ״שית לא ייכנסו לתוקף מיידית ולא ימונה לה מחליף, לצורך ביקורת שיפוטית.

בג״ץ קבע: היועמ״שית לא תפוטר בלי ביקורת שיפוטית
בנוסף, שר התקשורת מסר בריאיון לבועז גולן: "מתכוון להוציא מכתב לח"כים שאומר – אם היועמ"שית פונה אליכם, תתעלמו. מבחינתנו היא מפוטרת". בקשר לצו העיכוב של בג"ץ הצהיר קרעי: "מול בריונות משפטית צריכים רק נחישות. אם נתעלם ממנה ונמנה ממלא מקום – הדבר הזה ייגמר".
כזכור, אתמול אישרה הממשלה פה אחד את הצעת סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין, לסיים באופן מיידי את כהונתה של עו"ד גלי בהרב מיארה כיועצת המשפטית לממשלה. מיד לאחר מכן, הוציא השופט נועם סולברג צו ארעי, לפיו הפיטורים של היועמ"שית, גלי בהרב מיארה, יושהו לאלתר, "על כל המשתמע מכך".
