פרקליט המדינה, עמית איסמן, ביקר בחריפות היום (שלישי) את החלטת הממשלה להביא לסיום כהונתה של היועמ"שית, גלי בהרב-מיארה, באיגרת שהפיץ לכל עובדי הפרקליטות: "החלטת הממשלה על סיום כהונתה של היועצת המשפטית היא, לטעמי, מנוגדת לדין".
לצד גינויי החלטת הממשלה, פרקליט המדינה שיבח את התנהלותה של בהרב מיארה: "לאורך כהונתה, פעלה עו"ד בהרב-מיארה באחריות, ביושרה ובמקצועיות, תוך מחויבות מלאה לחוק, לאינטרס הציבורי ולערכי הדמוקרטיה גם נוכח אתגרים ולחצים לא מבוטלים".

לדבריו, "פרקליטות המדינה בראשותי תוסיף לשרת את מדינת ישראל, ולפעול כרגיל ובשיתוף פעולה מלא עם היועצת המשפטית לממשלה, בהתאם למעמדה ולסמכויותיה על פי דין מתוך מחויבות מלאה לשמירה על שלטון החוק, על עצמאות מערכת התביעה, ועל האינטרס הציבורי".
את האיגרת חתם במסר לעובדי הפרקליטות: "במציאות שנוצרה, חשוב שנמשיך בעבודתנו באופן מקצועי, שקול ועצמאי, בהתאם לחוק ולתפקידנו הציבורי. עלינו להישאר ממוקדים בשליחותנו, ולפעול באחריות ובמחויבות לשמירה על שלטון החוק ועל תפקודה התקין של מערכת המשפט".
כזכור, אתמול הממשלה אישרה פה אחד את הצעת סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין, לסיים באופן מיידי את כהונתה של עו"ד גלי בהרב מיארה כיועצת המשפטית לממשלה.
