השר וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, זאב אלקין, טען היום (שלישי) בריאיון לטל מאיר כי ארגון הטרור חמאס מהתל בנו, ועל מדינת ישראל לנקוט בפעולה צבאית מהירה והחלטית ברצועת עזה, משום שלדבריו "זו הדרך היחידה כעת להציל את החטופים".
אלקין ציין כי הציע כבר לפני חודש להציב אולטימטום לארגון הטרור, והוסיף: "ככל שהלכנו לקראת והתגמשנו, חמאס רק הלך אחורה והקשיח את עמדותיו. גם המתווכים האמריקאים מודים כי חמאס הוא האשם בכך שאין הסכם".

בתשובה לשאלה האם יש לפעול צבאית לשחרור החטופים, השיב אלקין: "יש לך הצעה אחרת? הדרך היחידה לשנות את המציאות זה ללכת להכרעה ברורה של החמאס. רק זה יכול להציל את החטופים". הוא שלל בתוקף את האפשרות להשאיר את חמאס בשלטון, אותה כינה "תנאי כניעה", והזהיר כי מהלך כזה יוביל אותנו "לשביעי באוקטובר הבא".
בתוך כך, אמר אלקין כי במדינה מתוקנת ישנם ויכוחים בקבינט, אך לאחר קבלת החלטה כולם פועלים "כאגרוף אחד". במקביל, מתח השר ביקורת על הרמטכ"ל הקודם, הרצי הלוי, שלדבריו "הרבה פעמים לא נתן אלטרנטיבות או אפשרויות נכונות".

בנוסף, התייחס השר להצבעה בממשלה בעד הדחת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, ונימק כי החוק "מאוד ברור" ומעניק לממשלה את הסמכות למנות ולהדיח את היועמ"שית: "מערכת היחסים בינה לבין הממשלה הגיעה למצב שנחצו כל הקווים האדומים".
בסיום הריאיון, הזכיר השר אלקין את דוח ועדת שמגר, לפיו תנאי סף לתפקיד הוא קיום יחסים תקינים עם הממשלה: "ברור שזה לא מתקיים, וברור שהיא צריכה ללכת".
