על רקע ההתייחסויות לכך שהרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, מעדיף להמנע מהחלטת הקבינט הצפויה בנוגע לכיבוש רצועת עזה והכרעת ארגון הטרור הרצחני חמאס, מספר שרים בממשלה יצאו הבוקר (שלישי) בקריאה פומבית לזמיר: הבהר שתציית להוראות הדרג המדיני.
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, היה הראשון לפרסם תגובה למיוחס לזמיר, והבהיר: "נדרש מהרמטכ"ל להבהיר בקולו כי ימלא באופן מלא אחר הוראות הדרג המדיני, גם אם יוחלט על כיבוש והכרעה".

מעט לאחר מכן, התייחס גם שר החוץ, גדעון סער, כשכתב בחשבון ה-X שלו: "נדרש מהרמטכ"ל לבטח ללא כחל ושרק את עמדתו המקצועית בפני הדרג המדיני. אין הוא נדרש להבהיר את כפיפות הדרג הצבאי להחלטות הממשלה משום שזה מובן מאליו, בוודאי עבור מי ששרת את המדינה במשך עשרות שנים".
כזכור, אמש פרסם לראשונה פשננו יעקבב ברדוגו כי הקבינט שיתכנס השבוע מתכוון ללכת להכרעה, הכנעה וכיבוש רצועת עזה, תחת הטענה כי רק דרך כך יהיה אפשר להשיב את החטופים.

לדברי ברדוגו, מרגע שהמשא ומתן נעצר ונמנעה היכולת להחזיר חטופים דרך עסקה חלקית או כוללת, צה"ל יונחה לכבוש את רצועת עזה ולהכניע את ארגון הטרור הרצחני החמאס.
כתבנו המדיני תמיר מורג הוסיף: במהלך הימים האחרונים גורמים בסביבתו של הרמטכ"ל תדרכו כי האופציה העדיפה, לפחות לטעמו של הרמטכ"ל, היא כיתור של העיר עזה ושל מחנות המרכז, המשך לחימה במתכונת של התשה מול חמאס, במקום ללכת למהלך מכריע.
גדעון סער בהצהרה בוועידת חוץ וביטחון
בין היתר, מנו את הסיכון שיווצר לחטופים כתוצאה מתמרון לעומק העיר עזה ומחנות המרכז, וגם את העובדה שמערך המילואים שחוק. אבל ראש הממשלה נתניהו החליט ככל הנראה אחרת. הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס במהלך הימים הקרובים ויקבל את ההחלטה הזו.
