פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שלישי) כתב אישום נגד ירדנה טל, גננת בת 59 מאופקים, בגין תקיפת קטינים במעון שניהלה בביתה. כתב האישום הוגש לבית משפט השלום בבאר שבע.
לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד נטלי בן שושן מפרקליטות מחוז דרום, ירדנה טל ניהלה מעון יום לילדים בשם "יירדנוש" בביתה שבאופקים. המעשים המיוחסים לה בוצעו בשני מקרים שונים כלפי שתי פעוטות שהיו תחת השגחתה.

במקרה הראשון, שתואר כאישום ראשון בכתב האישום , נטען כי ב-13 בפברואר 2023, ישבה טל על ספה במעון כשהיא מחזיקה פעוטה כבת חמישה חודשים על ברכיה, כשראשה שמוט לאחור. נטען כי טל אחזה בחוזקה בראשה של הפעוטה והאכילה אותה בכוח מבקבוק. הפעוטה התנגדה בגופה, בכתה והתקשתה לאכול, ואף השתנקה וקיערה את גבה. כתב האישום מייחס לטל בגין מקרה זה עבירה של תקיפת קטין או חסר ישע על ידי אחראי.
המקרה השני, אירע שלושה ימים לאחר מכן, ב-16 בפברואר 2023. נטען כי בעת שפעוטה אחרת כבת חצי שנה שכבה בתוך טרמפולינה, טל תפסה את הטרמפולינה כך שראשה של הפעוטה הוטל מטה ורגליה הונפו למעלה. במצב זה, טל האכילה את הפעוטה בכוח מבקבוק עם כפית, למרות שהפעוטה התנגדה, בכתה, השתנקה והתקשתה לאכול. גם בגין מקרה זה הואשמה טל בעבירה של תקיפת קטין או חסר ישע על ידי אחראי.
כתב האישום מציין כי טל אחראית על הקטינות, וכי במעשיה תקפה אותן שלא כדין. התביעה הודיעה לבית המשפט כי קיימת אפשרות שיידרש הטלת עונש מאסר בפועל על הנאשמת, במידה ותורשע. כמו כן, צוין כי הנאשמת יכולה לבקש שימונה לה סנגור ציבורי במידה והיא עומדת בתנאים לכך.
