ברקע הפרסום בחדשות 14 על החלטת ראש הממשלה נתניהו לכבוש את רצועת עזה, טען ראש הזירה הפלשתינית לשעבר, עמית יגור, בריאיון לטל מאיר כי לצד האפשרות הצבאית, שהוא אינו פוסל, הוא מציג חלופה אסטרטגית משלימה: מהלך אזרחי-תודעתי שיערער את שלטון חמאס מבפנים.
יגור אינו שולל את האופציה הצבאית ומבהיר כי הוא רואה בה מהלך אפשרי: "באופן כללי, אין לי באופן אישי בעיה עם כיבוש כל הרצועה, הנחלת מה שנקרא ממשל צבאי זמני. ואז נצטרך לקבל החלטה אם אנחנו מעבירים את זה לאותה ועדה אזרחית או שאנחנו נשארים שם באופן קבוע".

עם זאת, הוא מציג פתרון שלדבריו ישפיע על חמאס במהירות ובעוצמה רבה יותר, דרך האוכלוסייה: "אני חושב שיש פתרון שהוא הרבה יותר אפקטיבי. זה כל הנושא של האוכלוסייה הצבת אלטרנטיבות לחמאס ולאוכלוסייה. אלטרנטיבות מעשיות, פרקטיות, לא רק בסיסמאות".
יגור מציע לגבש מערך אזרחי שיכלול: חלוקת סיוע הומניטרי שאינו עובר דרך חמאס, תכנון מסלולי הגירה מרצון בתיאום עם מדינות קולטות, הצגת תוכנית שקופה לאזרחים כמו כמה כסף יקבלו, לאן יועברו, ומה האלטרנטיבה לשלטון הטרור.
לדבריו, עצם הצגת תוכנית מעשית כזו תיצור לחץ מיידי על ארגון הטרור: "רק תחילת היישום של הדברים האלה. תזעזע אותו מאוד. הוא ינסה לעצור את הסחף, הכוונה היא לנסות לשחרר חטופים כדי לעצור את אותו סחף".

הוא מבסס את הצעתו על נתונים המצביעים על רצון התושבים לעזוב, מה שלדעתו הוא נקודת התורפה של חמאס: "אני מזכיר גם את הסקר של ח'ליל שקאקי, בערך 50% מתושבי עזה מעוניינים להגר מרצונם. לדעתי זו הבטן הרכה של חמאס."
יגור מסכם כי המערכה העיקרית כעת היא על התודעה, ולא רק בשדה הקרב: "אם אנחנו ניצור לו את הדילמות בתוכו, כי בסוף, המערכה היא מערכה תודעתית. צריך לזכור, מבחינה צבאית אנחנו כבר די הכרענו".
