אחת התופעות איתה מתמודדת משטרת ישראל זה הנשק הבלתי חוקי המסתובב ברחובות מדינת ישראל. כלי נשק ואמצעי לחימה רבים נמצאים כמעט בכל פינה בישראל, כאשר המקור המשמעותי של אותם נשקים מגיע מגניבות מצה״ל – חדירה לבסיסים, גניבה משטחי כינוס ועוד.
אנו חושפים הערב (שני) נתונים בלעדיים מזליגת האמל״ח לידי העבריינים: 369 רימונים הושלכו, 67 מטעני חבלה התפוצצו ולמעלה מ-600,000 קליעים של צה״ל נורו.

בנוסף, 240 רימונים, 227 מטענים ולבנות חבלה ולמעלה מ-400,000 קליעים נתפסו על ידי המשטרה. מדובר כאמור באחת הסוגיות המטרידות שבצה״ל יהיו חייבים למצוא לה פתרון – ויפה שעה אחת קודם.
