בתגובה לדיווחים על היערכות ישראלית לכיבוש מיידי של רצועת עזה, אומר הערב (שני) בכיר פלסטיני המקורב לחמאס לחדשות 14: "ממשלת ישראל מתנהלת בשיגעון ותועה בדרך חסרת גבולות. כיבוש עזה יכניס את ישראל למשבר מדיני, ביטחוני ובין-לאומי שהיא לא תוכל לצאת ממנו".

כזכור, מוקדם יותר הערב פרסמנו לראשונה כי בשיחות שקיימנו היום נחשף שהקבינט, שצפוי להתכנס השבוע, הולך לקראת הכרעה – הכוללת כניעה של חמאס וכיבוש רצועת עזה – בטענה כי זו הדרך היחידה להשיב את החטופים.
מרגע שהמשא ומתן נעצר ונמנעה האפשרות להחזיר חטופים בעסקה, חלקית או כוללת, צה"ל צפוי לקבל הנחיה לכבוש את הרצועה ולהכניע את ארגון הטרור הרצחני חמאס.

דבריו של ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה בהם הוא מדבר על שלושת המשימות של תחילת המלחמה הכוללות את "הכרעת האויב, שחרור חטופינו והבטחה שעזה לא תהווה יותר איום על ישראל" הם משמעותיים, שכן ישראל הגיעה לנקודה שבה ההכרעה נפלה.
על פי החלטת הקבינט, צה"ל הולך להכניע את החמאס דרך כיבוש רצועת עזה והשמדתו של ארגון הטרור ומנהיגיו, כשישראל שומרת לעצמה את האפשרות להשמיד גם את המנהיגות שלו בחו"ל.
ההחלטה כבר התקבלה והקבינט יאמץ אותה, וזאת על אף התדרוכים של בכירים בצה"ל בימים האחרונים, לפיהם "הם שוקלים, הם לא נכנסים". גם באיראן – בסופו של דבר דעתו של ראש הממשלה היא זו שהובילה את המלחמה הזו. גם במקרה הזה – עזה תוכנע והחמאס יוכנע.
