לוחמינו המוצבים ברצועת עזה קיבלו היום (שני) משימה – לאבטח עבודות לתיקון תשתית מים בתוך מוצב צה"לי במרחב חאן יונס, על חשבון משימות אחרות ותוך סיכון חייהם. בשיחה עם חדשות 14 אמרו הלוחמים: "אין צורך להסביר את ההזייה והקונספציה של הכנסת פועלים עזתיים שמגיעים לצורך איסוף מידע והכנת הקרקע לפעולות טרור".
"מדובר בפועלים שמגיעים מאזור המואסי, ואנחנו כלוחמים חשים חוסר ביטחון וחוסר נוחות עם המשימה הזו", הוסיפו הלוחמים, "בזמן שאנו מצפים לעסוק בסיכול תשתיות טרור ולבצע משימות מבצעיות, אנחנו מוצאים את עצמנו עסוקים באבטחה של גורמים עזתיים בתוך שטח צה"לי – דבר שמעלה סימני שאלה הן ברמה הביטחונית והן ברמת תחושת השליחות שלנו".
הלוחמים הדגישו כי מדובר בעבודות תשתית של צינור המים ממצרים לעזה, ואותם פועלים עזתיים שהם נדרשים לאבטח מגיעים עם באגרים וכלים כבדים לצורך העבודה, שמתבצעת כאמור בתוך שטח המוצב: "נשמח אם הנושא ייבחן מתוך התחשבות בתחושת הלוחמים ובצורך לשמור על ביטחונם האישי ועל ערכי הלחימה", מסרו.
