accessibility-icon
share-icon
הריאיון המלא | קרדיט: שידורי ערוץ 14

לא נפרנס אותם: התגובה של ראש המועצה לחותמי "מכתב האמנים"

שירה קריפס

שירה קריפס

י אב ה'תשפה (04.08.25)

60

31

like

1

dislike

ראש מועצת חצור הגלילית, מיכאל קבסה, תקף בחריפות את קבוצת האמנים שפרסמו הצהרה נגד המלחמה וקרא לאסור עליהם להופיע ולהתפרנס מגופי ציבור • לדבריו, מדובר בנזק חמור למדינה, והוא מצפה ממשרד התרבות לשלול מהם תקציבים • "רק במדינת ישראל חופש הביטוי הוא החופש לפגוע", אמר קבסה


מיכאל קבסה, ראש מועצת חצור הגלילית, תקף הבוקר (שני) בחריפות את קבוצת האמנים שפרסמו הצהרה נגד המלחמה, וקרא למנוע מהם להופיע ולהתפרנס מגופי ציבור. את הדברים אמר קבסה בראיון לתוכנית "ישראל הבוקר" עם טל מאיר.

לדבריו, "יוצרים שעושים נזק אדיר למדינה ולצה"ל, לא ייכנסו לחצור. הנחיתי את כל הגורמים הרלוונטיים במועצה שלא להכניס את אותם אמנים, לא לפרנס אותם ולא לתת להם במה – תרתי משמע, אינכם רצויים".

"קבוצת פריבילגים": עידן עמדי נגד עצומת האמנים להפסקת המלחמה

"קבוצת פריבילגים": עידן עמדי נגד עצומת האמנים להפסקת המלחמה

180
03.08.25|אדם מיכלשווילי

קבסה הביע זעם מיוחד על תזמון פרסום ההצהרה, סמוך לתשעה באב: "לא סתם בחרו את ערב תשעה באב, היום שבו חרב בית המקדש בגלל שנאת חינם. זה מכעיס אותי מאוד. זה לא רק פוגע – זה יוצר נזק בינלאומי עצום".

בהמשך דבריו סיפר על פניות שקיבל מראשי ערים נוספות שמעוניינים להצטרף ליוזמה, אף כי פעל ביוזמתו האישית. "אני מקבל רוח גבית מהתושבים שלי ומהאזור כולו. יש ציפייה שמי שפוגע ישלם מחיר. אני מצפה ממשרד התרבות לסגור להם את הברז התקציבי".

השר זוהר נגד "עצומת האמנים": "מבזים את הנופלים, מכתב הזוי"

השר זוהר נגד "עצומת האמנים": "מבזים את הנופלים, מכתב הזוי"

61
04.08.25|אדם מיכלשווילי

עוד הוסיף: "אני לא מצליח להבין למה הם ממשיכים להתפרנס מהמדינה. בשום מקום אחר זה לא היה עובר. לא בארה"ב, ובטח לא במדינות ערב. רק בישראל חופש הביטוי הפך לחופש לפגוע".

קבסה, שלחם בעצמו בעזה במסגרת המילואים, התייחס גם ללחימה: "צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם. אנחנו עושים הכל כדי לא לפגוע בחפים מפשע. הייתי שם, אני יודע מה קורה בחדרי חדרים – כמה פעמים עוצרים לפני פעולה כדי לוודא שאין אזרחים בסביבה".

maximize-image
כוחות צה"ל ברצועת עזה | קרדיט: דובר צה"ל

לבסוף הפנה מסר ישיר לאותם אמנים: "אני מציע להם לרדת למנהרה, לסגור על עצמם עשר דקות בחושך בלי מים ובלי אוכל – אולי אז יבינו מה עובר על החטופים שלנו כבר 668 ימים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News