בזמן ש-20 חטופים חיים עדיין מוחזקים ברצועת עזה ובצל התיעודים המחרידים של אביתר דוד, כ-9 עזתים שוחררו הבוקר (שני) במעבר כיסופים באישור הממשלה והשב"כ ללא כל תמורה.
זו אינה הפעם הראשונה במהלך המלחמה מול האויב הנאצי בה ישראל משחררת עזתים שנעצרו בחשד למעורבות בטרור – חזרה לרצועה וללא תמורה או דרישה לשובם של חטופינו משבי הטרור.

לפני כמספר חודשים, למרות שאף חטוף לא שוחרר ואין הפסקת אש רשמית, מדינת ישראל שחררה עשרות מחבלים מבתי הכלא הביטחוני בישראל והחזירה אותם דרך מעבר כרם שלום אל רצועת עזה.
כאמור, ההחלטה המקוממת התקבלה על רקע התיעוד שבו נראה אביתר דוד כחוש וחיוור, כשאת חפירה בידו והוא כורה קבר, תוך שהוא מתאר בקול חלש את התנאים הקשים שבהם הוא מוחזק.
