accessibility-icon
share-icon
צילום: חדשות 14
צילום: חדשות 14

איפה נכשלנו? אשלי בקשי וקסמן על משבר ההסברה הישראלית בעולם

ציפורה סימן טוב

ציפורה סימן טוב

י אב ה'תשפה (04.08.25)

19

4

like

1

dislike

פעילת ההסברה והמאפרת אשלי וקסמן בקשי התראיינה בתוכנית "ישראל הבוקר" ותיארה את הכישלון הישראלי במערכה על התודעה העולמית • לדבריה, עצומות של אמנים נגד המלחמה מספקים תחמושת לאויבי ישראל • וקסמן הציגה המלצות קונקרטיות לממשלה ולציבור: "צריך להשתמש באנשים שיודעים לדבר ולהמשיך לשתף את תמונות החטופים"


פעילת ההסברה ויוצרת התוכן, אשלי וקסמן בקשי, מתחה הבוקר (שני) ביקורת חריפה על ניהול מערך ההסברה הישראלי בריאיון לטל מאיר בתוכנית "ישראל הבוקר. דבריה נאמרו על רקע עצומה שעליה חתמו עשרות אמנים ואנשי תרבות, הקוראת "לא לבצע פשעי מלחמה", וכן בתגובה לביקורתו של הזמר עידן עמדי כלפיהם.

בראשית דבריה, הסבירה וקסמן בקשי כי לעצומות מסוג זה יש הדהוד גדול ומשמעותי בעולם. "האויבים שלנו בתחום הזה של התדמית של ישראל רק מחפשים כל הזדמנות", אמרה. היא הוסיפה כי לא מדובר רק באמנים, אלא גם ב"פוליטיקאים שלנו שפותחים את הפה יותר מדי". לדבריה, גורמים עוינים משתמשים באמירות אלו כדי "להוכיח שגם אנחנו מאמינים שיש רצח עם".

תמונות מפעילות כוחות צוות הקרב של חטיבה 179 בדרום רצועת עזה
maximize-image
images-count1+
צילום: דובר צה"ל

וקסמן בקשי תיארה נרטיב שקרי שנוצר בתקשורת הבינלאומית, לפיו הציבור בישראל מפולג לשני קצוות בלבד: אלו שמודים ב"פשעי מלחמה" ודורשים להפסיק את הלחימה, ומולם קיצונים שרוצים "להרוג את כולם בעזה ולהמשיך עם רצח העם". היא הדגישה כי הקול המרכזי של הציבור הישראלי – הרצון לנצח במלחמה, להשיב את החטופים ולהבטיח ביטחון למדינה – כמעט ואינו קיים בסיקור העולמי: "יש כאן ניתוק בין המציאות לבין מה שמציגים בתקשורת".

כשנשאלה מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם המשבר, הציעה וקסמן בקשי שתי המלצות. הראשונה, לדבריה, היא "להתראיין, אבל לבחור מי מתראיין". באופן ספציפי, היא המליצה שראש הממשלה נתניהו יתראיין יותר לתקשורת הזרה. "אם יש משהו שאנחנו יודעים שראש הממשלה מצוין בו, זה לדבר באנגלית. כשהוא הולך ומדבר בעולם, הוא עושה עבודה טובה. אני חושבת שהעולם צריך לראות אותו יותר".

maximize-image
images-count1+
צילום: שאטרסטוק

המלצתה השנייה לממשלה היא ליזום ולהשתמש באזרחים ובפעילים שיודעים לייצג את ישראל היטב, במקום להשאיר אותם לפעול לבד. "הממשלה שלנו צריכה לקחת את האנשים כמוני ולא חסר עוד אנשים במדינת ישראל שיודעים לדבר. אני לא צריכה לרדוף אחרי ה-BBC או פירס מורגן ולהתחנן שיראיינו אותי. הממשלה צריכה לדאוג לזה".

בנוסף, פנתה וקסמן בקשי לציבור הישראלי וביקשה לא להתייאש מהמאבק ברשתות החברתיות. "אני יודעת שאנחנו שחוקים ואין לנו כוח, אבל זה חשוב. צריך להמשיך ולשתף את הדברים והתכנים ברשת", אמרה, והדגישה את החשיבות בהצגת סיפורם של החטופים. "התמונות של החטופים המורעבים שלנו לא נמצאות שם (בעמודי המדיה של התקשורת הזרה). להמשיך לשתף".

עקבו אחרינו גם ב-Google News