במהלך תוכנית "סטורי לילה" בערוץ 14 ששודרה אמש (ראשון), מתחו המנחים והפאנליסטים ביקורת חריפה על סיקור המלחמה בתקשורת הישראלית. לדבריהם, גופי תקשורת מרכזיים בישראל מצטטים ישירות את מסרי חמאס, ומציגים את ישראל כאחראית לרעב ברצועה ולפגיעה באוכלוסייה אזרחית – ללא אימות של הנתונים.
חבר הפאנל ליאור מימרן אמר: "יש מי שמצהירים בגלוי שאין להם מקורות, אבל סומכים על פרסומים כמו אלה שב'הארץ' – וכך הופכים לדוברים של תעמולה אנטי־ישראלית". לדבריו, מדובר בניסיון "למצוא חן בעיני הקהל הפרוגרסיבי בעולם, גם במחיר עיוות המציאות בשטח".

ריקלין תוקף: "התקשורת מהדהדת את תעמולת חמאס – זה כשל מוסרי"
דרור קאפח הצטרף לביקורת ואמר: "לפחות אם הייתה אמת בתעמולה – היה לה ערך חדשותי כלשהו. אבל כשמדובר בהאשמות שקריות כמו 'ישראל מרעיבה תינוקות', זו כבר לא עיתונאות – זו בגידה בתפקיד".
המגיש יהודה שלזינגר סיכם את הדברים באמירה חריפה: "זה לא כישלון הסברתי – זה כישלון מוסרי. כשעיתונאים ישראלים חוזרים על מסרים של האויב בלי לבדוק, הם פוגעים בחוסן הלאומי ומחלישים את ישראל מבפנים".
בהמשך השידור שודרו גם דבריו של אביו של החטוף אביתר דוד, שזעם על השיח התקשורתי: "לשמוע בטלוויזיה שישראל עושה רצח עם או מרעיבה ילדים – זה פשוט לא נתפס. מי שמדבר כך לא בצד שלנו".

"באיזה צד הם?": אביו של אביתר דוד במתקפה חריפה על ערוץ 12
לדברי הפאנליסטים, מדובר בתופעה מסוכנת שמחייבת חשבון נפש עמוק בתקשורת הישראלית: "הקול הביקורתי כלפי חמאס נחלש – וההאשמות נגד ישראל מקבלות במה. זו תודעה מעוותת שנלחמת בצד הלא נכון".
