פרסום ראשון ב-C14: לאחר שגורשו באכזריות מבתיהם במסגרת תוכנית ההתנתקות, מתארגנים תושבי היישוב שא-נור לשוב הביתה. במשך שנים חיו משפחות המגורשים ביישובים שונים, אך מעולם לא הרגישו בבית באמת. כמו רבים ממגורשי גוש קטיף, גם מגורשי צפון השומרון חיו בתחושת חסר – כל עוד אינם בביתם המקורי וכל עוד גורם זר שולט באדמתם, התחושה היא שמשהו לא שלם.
כעת, לאחר ביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון והפרסום בחדשות 14 על אישור 22 יישובים חדשים – ובהם שא-נור – מתחיל גרעין מתיישבים להכין את הקרקע לשיבה. אחרי חודשים של התארגנות שקטה מתחת לפני השטח, היוזמה הופכת למציאות.
20 שנה בדיוק לאחר הגירוש, וכמה חודשים לאחר החלטת הממשלה לאשר את היישוב מחדש, התכנסו משפחות מגורשים וזוגות צעירים למפגש הקמה בלשכת ראש מועצת שומרון, יוסי דגן – שגם הוא נמנה עם מגורשי שא-נור וכיום חבר בגרעין.

במפגש אמר דגן: "אנחנו מתחילים היום צעד היסטורי – ישיבה ראשונה של שעתיים וחצי של הגרעין המייסד של היישוב שא-נור המתחדש. ממשלת ישראל, בהובלת השר בצלאל סמוטריץ', קיבלה החלטה אסטרטגית להחזיר את ההתיישבות היהודית לשא-נור בצורה רשמית וממלכתית. החזרה לשא-נור, ובהמשך גם לחומש וליישובים נוספים בצפון השומרון, היא מהלך לאומי."
דגן הוסיף: "הצעד הזה הוא לא רק תיקון עבור המגורשים או עבור השומרון – זה תיקון לאומי, תיקון של העולם הנאור והתרבותי. כולנו מבינים שמדובר במאבק בין כוחות האור לכוחות החושך."
עוד אמר: "מה שאיפשר את זוועת 7 באוקטובר, שהובילה למלחמה הנמשכת, הוא במישרין הגירוש מגוש קטיף ומצפון השומרון. הגרעין כאן יתכנס ויתארגן עם כל משרדי הממשלה כדי להקים מחדש את צפון השומרון. אם מאמינים שיכולים לקלקל – אנו מאמינים גם שיכולים לתקן. ובעזרת השם, נתקן בשא-נור וגם בגוש קטיף."
שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שיזם את ההחלטה להקמת היישוב מחדש, בירך על הצעד: "זהו תיקון היסטורי. החזרה לשא-נור – ציונות במיטבה. 20 שנה אחרי הגירוש, והיום אנו בשנת שיא – הקמנו 50 יישובים חדשים ביהודה ושומרון."
לדבריו, "הקמת גרעין החזרה לשא-נור היא בשורה אמיתית. אנחנו מתקנים את העוול בצפון השומרון, ובעזרת השם נתקן גם את העוול שנעשה בגירוש מגוש קטיף. את פירות הטרור המתפשט בעזה אנו חשים בכאב – הגיע זמן תיקון."
