עילי דוד, אחיו של החטוף אביתר דוד, התארח אמש (ראשון) בתוכנית הפטריוטים וסיפר על התחושות הקשות, הכאב לצד התקווה והמאבק הציבורי שמנהלת המשפחה להשבתו. בריאיון מרגש הוא תיאר את מצבו של אביתר, את ההתמודדות היומיומית שלו ושל בני המשפחה ואת המאמץ לגרום לעולם להתעורר.
עילי התייחס לדיווחים ולסרטונים שפרסם חמאס, בהם נראה אחיו כשהוא במצב גופני קשה. לדבריו, הסרטון המחיש עד כמה חמור מצבו של אביתר בשבי: "כולנו ראינו את התמונות. לראות את אח שלך ככה זה בלתי ניתן לעיכול. אנחנו מבינים שיש לו ימים ספורים. אם לא ידאגו לו עכשיו למזון ותרופות – הוא לא ישרוד".

עילי הודה כי לא הצליח לצפות בעצמו בתיעוד: "ידעתי שאם אצפה בזה, זה ישבור אותי. אני צריך להישאר מפוקס – להציל את אביתר". הוא הדגיש כי המשפחה החליטה להישאר מלוכדת למען הרגע שבו ישוב: "כשאביתר יחזור, הוא יצטרך אותנו מחייכים. נהיה שם בשבילו בשיקום".
בהמשך דבריו, שיתף עילי על הקשר האישי בין האחים, שהתבטא בעיקר באהבתם למוזיקה: "כל שישי היינו מנגנים אצל ההורים – שירי שבת, רוק, עידן רייכל. אביתר מנגן מאז גיל 10, הוא מוכשר מאוד ומוזיקלי בטירוף".

"באיזה צד הם?": אביו של אביתר דוד במתקפה חריפה על ערוץ 12
עילי התייחס גם לאכזריות של ארגון הטרור האכזרי, שלדבריו מונע מאביתר מזון ותרופות בכוונת תחילה: "יש להם אוכל בחדר ליד – והוא לא מקבל כלום. רואים את זה גם בסרטון – אנשי חמאס שמנים, האזרחים גוססים. זו שיטה מכוונת".
לדבריו, רק כשהופץ הסרטון, הבינה המשפחה שאין ברירה אלא לחשוף את המציאות כדי לעורר תגובה בינלאומית: "אביתר לא היה ברשימות ההומניטריות. פחדנו שזה יפגע בו – אבל זו הייתה הדרך היחידה לשבור את אדישות העולם".
בסיום דבריו קרא עילי להנהגה הישראלית להכרעה: "זה לא שחור ולבן – צריך גם פתרון צבאי וגם מדיני. אבל מצפים מההנהגה לפעול. אנחנו מהדהדים את זה בעולם – התראיינתי היום לחמש תחנות טלוויזיה בארה"ב. חמאס חייב לשלם על מה שהוא עושה – ואנחנו לא נוותר, עד שאביתר יחזור".
