דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, הגיב הערב (ראשון) לסערה בעקבות הסרטון האכזרי שפרסם ארגון הטרור והמשיך בניסיון לסחוט את ישראל: "אנו מוכנים להכניס אוכל ומזון לשבויים – אך בתנאי שייפתחו המעברים לכניסת סיוע ויופסקו טיסות האויב בזמן העברת הסיוע".
לטענת אבו עוביידה, בארגון הטרור "לא מתכוונים" להרעיב את החטופים – "אך הם אוכלים את מה שאוכלים לוחמינו וכל בני עמינו. הם לא יקבלו הטבות מיוחדות בזמן ההרעבה והמצור".

כזכור, מוקדם יותר פרסם כתבנו עומרי חיים בחדשות 14 כי בחמאס הציבו את הגדלת הכנסת הסיוע כתנאי להמשך המשא ומתן לעסקת חטופים – ומאיימים להקפיא את השיחות אם דרישתם לא תתקבל.
בנוסף, חמאס ממשיך לעמוד על כך שלא יוותר על נשקו, לא יסכים לפשרות פחות מדרישותיו בסעיף הסיוע, ודורש נסיגה מלאה מעזה והפסקת הלחימה כתנאים לעסקה.
