ברקע המבוי הסתום מול ארגון הטרור חמאס והאפשרות להרחבת הלחימה ברצועת עזה, אומר הערב (ראשון) גורם מדיני: "אנחנו נמצאים בשיח עם האמריקנים. מתגבשת ההבנה שהחמאס לא מעוניין בעסקה, ולכן ראש הממשלה דוחף לשחרור החטופים תוך כדי הכרעה צבאית, שמשולבת עם הכנסת סיוע הומניטרי לאזורים שמחוץ לשטחי הלחימה וככל הניתן לאזורים שמחוץ לשליטת חמאס".
בנוסף לדברים שאומר הערב אותו גורם מדיני, נמסר כי הקבינט יתכנס בהמשך השבוע.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח מוקדם יותר היום עם ראש משלחת הצלב האדום באזורינו, ג׳וליאן לאריסון. זאת לאחר התיעוד הקשה שהופץ על ידי ארגון הטרור הרצחני חמאס, בו נראה אביתר דוד כשהוא מוחזק בתנאים קשים על ידי מחבלים עזתים במנהרות.
נתניהו ביקש את מעורבותו במתן מזון לחטופינו ובמתן טיפול רפואי עבורם באופן מיידי. ראש הממשלה אמר ללאריסון כי שקר ההרעבה של חמאס מהדהד בעולם, בעוד שההרעבה השיטתית היא כלפי חטופינו שסובלים מהתעללות פיזית ונפשית אכזרית. העולם אינו יכול לעמוד מנגד מול התמונות המזעזעות המזכירות את פשעי הנאצים.
