אבישי דוד, אביו של אביתר שמוחזק 667 ימים בשבי ארגון הטרור הרצחני חמאס, תקף הערב (ראשון) בריאיון למגי טביבי את השיח בתקשורת הישראלית לאחר פרסום התיעוד המזעזע של בנו: "יש אנשים שמדברים על רצח עם שאנחנו עושים, בזמן שהבן שלי וחטופים אחרים מורעבים שם. זה פשוט לא נתפס".
"יש כל מיני אנשי שמאל לשעברים שבאים לומר דברים נוראיים, שאנחנו עושים הרעבה, שאנחנו עושים רצח עם, ויש רעב בעזה ואנחנו מרעיבים תינוקות", אמר דוד בכאב. "זה לא נתפס. זה פשוט לא נתפס. אני שואל את עצמי לפעמים איפה אנחנו? עם מי אנחנו? באיזה צד הם?".

אביו של אביתר המשיך ותהה לגבי מטרתם של אותם גורמים: "מה הם מנסים להשיג בזה? מה, הם לא מבינים שהחטופים שלנו בסך הכל יותר ידוכאו ויותר יימנע מהם מזון? אני לא מבין את זה".
במהלך דבריו, הפנה דוד ביקורת ישירה כלפי אישים בתקשורת ובצבא. "אני שומע, שמעתי את עמירם לוין, זה פשוט לא נתפס", אמר, והוסיף ביקורת גם כלפי הפרשן לענייני ערבים, אוהד חמו: "או איזשהו פרשן לענייני ערבים או משהו אחר בשם אוהד חמו, שמדבר בפתאוס כזה שיש רעב וכולם מורעבים. איזה מין דבר זה?".
את עיקר זעמו כיוון דוד לצביעות שהוא רואה בדברים. "לא לדבר על החטופים שלנו שלא אוכלים? איך, איך זה נתפס הדבר הזה?" שאל בכאב. "קשה לי, קשה לי עם הדבר הזה, קשה לכולנו".
