ארגוני המחאה כבר לגמרי בתוך קמפיין של בחירות. אחים לנשק ביחד עם ארגוני מחאה אחרים, בונים פלטפורמות שיאפשרו לישראלים שנמצאים בחו"ל לבוא ולהצביע ביום הבחירות.
את המערך הזה הם בונים דרך ארגון רשום בארה"ב שנקרא איד קואלישן. ארגון שכבר התמודד בבחירות לקונגרס הציוני ומה שמעניין בסיפור הזה – מדובר גם בארגון שזוכה להטבות מס מצד הרשויות בארה"ב.
בימים האלה הם מריצים קמפיין שיסייע לישראלים ששוהים בארה"ב לבוא ולהצביע בארץ. הם מציעים ליווי ותיאום טיסות, בדיקות מסמכים, תמיכה בארץ – מערך שלם שאמור להביא מצביעים לקלפי. עכשיו מה הבעיה בסיפור הזה? חוקי המיסים בארה"ב אוסרים על ארגונים ועמותות להתערב לטובת צדדים פוליטיים בבחירות בארה"ב ובכל מקום בעולם.
איד קואלישן טוענים שהם בלתי מפלגתיים, אבל בשיחה שהגיעה לידינו אומר אחד המייסדים שהמטרה שלהם זה להיאבק בראש הממשלה נתניהו. מדובר בעומר גרנית, ממייסדי ארגון 'איד קואלישן' והוא גם שותפו לחברת ההייטק של אייל נווה, ממייסדי ארגון אחים לנשק. לפי עדותו של גרנית, מדובר בארגון פוליטי מאוד עם מטרה פוליטית מובהקת להילחם נגד מפלגת הליכוד והעומד בראש המפלגה.
מייסדת נוספת לארגון האמריקאי של אחים לנשק היא פרופ' טלי ריינר ברודצקי, שפעילה גם בהפגנות בארץ ובין היתר הייתה מראשי הקמפיין נגד פורום קהלת. בהפגנות, מדברת ברודצקי על מאבק מול אויב פנימי.
אז aid coalition הינו ארגון פוליטי למדי אך בכל זאת הם זוכים לפטור ממס בארה"ב.
פנינו לארון בבקשה לתגובה, אך שם בחרו שלא להשיב.
