פולין צפויה להחזיק עד שנת 2030 יותר טנקים מגרמניה, בריטניה, צרפת ואיטליה גם יחד, כך עולה מהסכם חדש שנחתם היום (ראשון) עם דרום קוריאה לרכישת 180 טנקים נוספים מדגם K2. העסקה, בשווי של יותר מ-6 מיליארד אירו, כוללת גם 81 רכבי תמיכה, תוכנית הכשרה לוגיסטית, שירות ותיקונים והעברת טכנולוגיה. עם השלמת ההסכם, לפולין יהיו 1,100 טנקים – 61 מהם מיוצרים בשטחה.

המהלך מהווה המשך להתרחבות הצבאית שמובילה פולין מאז תחילת המלחמה באוקראינה והמשבר בגבול בלארוס. המדינה מוציאה כיום 4.7% מהתמ"ג שלה על ביטחון – הנתון הגבוה ביותר בנאט"ו במונחים יחסיים. רק טורקיה ויוון יחזיקו ביותר טנקים – 2,238 ו-1,344 בהתאמה – לעומת 950 טנקים בסך הכול בידי גרמניה, בריטניה, צרפת ואיטליה.
מאז 2022 רכשה פולין מדרום קוריאה גם תותחי K9, מטוסי FA-50, משגרי רקטות K239 וצ'ונמו. מארה"ב רכשה טנקי אברמס, מסוקי אפאצ'י, מערכות HIMARS ומערכות הגנה מדגם פטריוט. סגן ראש הממשלה ושר ההגנה ולדיסלב קוסיניאק-קמיש כינה את ההסכם "עסקה גדולה לביטחון מולדתנו" וציין כי הוא מסמן את תחילת שיקום תעשיית הטנקים המקומית. טקס החתימה התקיים ביום השנה ה-81 למרד ורשה, והשר הקדיש את ההסכם לזכר לוחמי המרד.
